صنعت، معدن، تجارت

در تحریم١٠میلیون تن فولاد صادر کردیم/چرا صنعت فولاد ۵بار تحریم شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دوره تحریم صادرات فولاد افزایش داشته است، اعلام کرد: در تحریم ۱۰ میلیون تن فولاد به دنیا صادر کردیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، خداداد غریب پور امروز سه‌شنبه ١ بهمن ٩٨ در همایش چشم انداز صنعت فولاد، با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی کشور از سال گذشته تاکنون پنج نوبت با تحریم‌های ظالمانه آمریکا روبرو شده، گفت: هدف این تحریم‌های ظالمانه امریکا در حوزه فولاد و مواد معدنی، متوقف ساختن صادرات کشور بود؛ ولی این اتفاق رخ نداد و اتفاقاً صادرات رونق گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علیرغم این تحریم‌های سخت، امسال پیش بینی شده حداقل ۱۰ میلیون تن صادرات فولاد محقق شود که ارزش آن بالغ بر چهار تا پنج میلیارد دلار است.

وی تصریح کرد: این میزان صادرات نشان می‌دهد دشمن نقطه قوت ایران را هدف گرفته، چراکه چهار میلیون نفر مستقیم در ارتباط با این صنعت اشتغال دارند؛ این در حالی است که براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ انتظار می‌رود امکان صادرات ۲۰ میلیون تن فولاد فراهم شود، ضمن اینکه ۲۵ میلیون تن در داخل به مصرف خواهد رسید؛ این در حالی است که براساس اطلاعات موجود مشخص می‌شود راهی که در صنعت فولاد ترسیم شده، درست است و امسال هم ظرفیت تولید فولاد به ۳۷ تا ۳۹ میلیون تن می‌رسد و تولید هم افزون بر ۲۶ میلیون تن خواهد شد.

وی اظهار داشت: ارزش بورسی ۲۰ شرکت فعال در بخش معدن و صنایع معدنی که تحریم شده اند بالغ بر ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است؛ در این میان، شرکتهای تحریم شده، بیش از یک میلیارد دلار افزایش سرمایه دادند.

ادامه دارد…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا