صنعت، معدن، تجارت

صادرات ۸.۵ میلیون تنی فولاد در ۹ ماهه ۹۸

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این وزارتخانه، نقشی در تعیین قیمت سنگ‌آهن ندارد، گفت: معادن سنگ‌آهن تعطیل نشده‌اند و تولید ادامه دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جعفر سرقینی، امروز سه شنبه ۱ بهن ۹۸ در همایش چشم انداز فولاد با بیان اینکه تولید سنگ‌آهن، متوقف نشده است، گفت: معادن سنگ‌آهن همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و اگرچه ظرفیت‌های تولید کاهش یافته، اما همچنان تولیدکنندگان به تولید خود ادامه می‌دهند؛ این در حالی است که کاهش تولید، به دلیل وضع  عوارض صادراتی نبوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صنعت در حوزه قیمت‌گذاری سنگ‌آهن هیچ نقشی ندارد و البته باید توجه داشت که میزان سهم تولید هر واحد و قیمت آن مشخص است؛ بنابراین تولید کنندگان سنگ آهن بخش‌خصوصی، با قیمت‌گذاری وزارت صنعت مواجه نیستند و هر رقمی که مقرون به صرفه باشد را می‌فروشند.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن وتجارت از سال ۹۲ تاکنون برای واحد های فولادسازی بزرگ مجوزی صادر نکرده و براساس طرح جامع فولاد، برنامه‌ها کاملا مشخص است؛ این در حالی است که افرادی که تولید سنگ آهن انجام می دهند، برای اینکه از معافیت پرداخت حقوق دولتی برخوردار شوند، باید حتما تعطیلی معدن را گزارش کنند و در این زمینه تعطیلی معادن سنگ آهن گزارش نشده است.

به گفته سرقینی، دولت با وضع عوارض برای صادرات مواد معدنی، لطمه ای به تولید نزده و اکنون شاهد رشد صادرات فولاد هستیم؛ ضمن اینکه بازار داخلی از نظر تامین فولاد مشکلی ندارد و صادرات روند فزاینده ای را تجربه کرده است.

وی اظهار داشت: ایجاد واح های مختلف تولیدی بدون برنامه و هماهنگی با وزارتخانه امکانپذیر نیست، زیرا سیاستگذاری بر اساس قانون وظیفه ذاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا