بین الملل

۴ میلیون کانادایی برای تامین غذا با مشکل مواجه هستند

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد افراد زیادی در کشورهای ثروتمند بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند؛ در کانادا ۴ میلیون نفر برای تامین غذای کافی با مشکل مواجه هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد زیادی در کشورهای ثروتمند بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند؛ کانادایی‌هایی که نمی‌توانند از عهده خرید غذای روزانه خود برآیند، به احتمال زیاد در جوانی جان خود را از دست می‌دهند.

مطالعه‌ای که بر روی بیش از نیم میلیون بزرگسال کانادایی انجام شده است نشان می‌دهد گرسنگی بر افزایش مرگ‌ومیر از تمام انواع عوامل مرگ، به جز سرطان، تأثیر مستقیم دارد.

در این مقاله که در مجله اتحادیه درمانی کانادا منتشر شده، آمده است: احتمال کشته شدن افرادی که با مشکلات شدیدی برای یافتن غذای کافی مواجه هستند از بیماری‌های عفونی، زخم‌های غیر عمدی و خودکشی ۲ برابر افرادی است که با مشکلات گرسنگی روبرو نشده‌اند.

فی من، مؤلف اصلی مقاله، که دانش‌پژوه فوق‌دکتری در دانشگاه تورنتوی کانادا است، در مصاحبه با مؤسسه تامپسون رویترز گفت: ما عوامل مرگ‌ومیر جهان سومی را در یک کشور جهان اول کشف کرده‌ایم.

او گفت: کانادایی‌هایی که امنیت غذایی ندارند با مشکلاتی مانند عفونت و مسمومیت دارو روبرو هستند. این‌ها مشکلاتی است که ما انتظار داریم افراد در کشورهای در حال توسعه (و نه پیشرفته) با آن روبرو باشند. این نتایج بسیار غیرمنتظره بود؛ حتی در کشورهای پیشرفته‌ای مانند کانادا، هنوز افراد بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

بیش از ۴ میلیون کانادایی برای تهیه غذای کافی خود با مشکل روبرو هستند.

طبق جدیدترین داده‌های سازمان ملل متحد، در سراسر جهان بیش از ۲ میلیارد نفر به غذای کافی و سالم دسترسی ندارند، که این آنها را در معرض مخاطرات سلامتی قرار می‌دهد. ۸ درصد افراد ساکن در آمریکای شمالی و اروپا در این شرایط به سر می‌برند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا