بانکبانک و بیمه

حمایت بانک توسعه تعاون از صنعت زنبورداری کشور

حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون به تبیین اقدامات این بانک در حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مراسم رونمایی از سامانه مبادلات بین بنگاهی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور که عصر امروز در مجتمع فرهنگی تلاش برگزار شد اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور از مشتریان خوشنام و قدیمی بانک توسعه تعاون است که با توجه به مأموریت‌های مشترک توسعه‌ای، برنامه‌ها و اقدامات مشترکی از سوی بانک و صندوق، در حمایت از زنبورداران به اجرا درآمده است.

مهدیان افزود: مراحل طراحی و پیاده‌سازی سامانه مبادلات بین بنگاهی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور از سوی شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون (سمات) از شرکت‌های ابزاری بانک توسعه تعاون به اجرا درآمده است که نقش مهم این سامانه در امکان تأمین مواد اولیه و بازاریابی محصولات و کمک به تکمیل چرخه این صنعت حائز اهمیت است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون به اعطای تسهیلات ۱۵۰میلیارد ریالی و همچنین اختصاص حد اعتباری ۱۵۰میلیارد ریالی این بانک به صندوق حمایت از صنعت زنبورداری اشاره نمود و گفت: این بانک با توجه به مزیت‌های ویژه صنعت زنبورداری در اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش‌افزوده در سطح ملی، توجه ویژه‌ای به فعالان این صنعت داشته است.

مهدیان خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت‌های موجود و تعریف ابزار و سازوکارهای مبتنی بر توانمندی و قابلیت‌های در دسترس می‌تواند باعث کارایی و اثربخشی بیشتر بانک از یک سو و بهره‌گیری از پتانسیل‌های کسب‌وکار و صنایع مرتبط با بخش‌های مختلف اقتصادی باشد.

وی در همین رابطه افزود: نقش‌آفرینی بانک توسعه تعاون به‌عنوان یک نهاد پولی و مالی تخصصی در پشتیبانی از صندوق حمایت از صنعت زنبورداری در قالب خدمات و عملیات بانکی و تعریف سامانه فنی مرتبط با کسب‌وکار و بازار زنبورداری نمونه‌ای از یک هم‌افزایی اثربخش می‌باشد که می‌توان به‌عنوان یک مدل اجرایی برای توسعه یک صنعت و کسب‌وکار و شناسایی و برقراری ارتباط هدفمند بین بازیگران اصلی و عوامل مرتبط تلقی گردد.

گفتنی است این مراسم با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، عیسی منصوری معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رضایی معاون امور دامی وزارت جهاد کشاورزی، عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون و بانکی پور مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور عصر امروز در مجتمع فرهنگی تلاش برگزار شد.

   

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا