صنعتصنعت، معدن، تجارت

سازمان مدیریت صنعتی متولی اجرای چرخه بهره وری در صنعت با حمایت سازمان ملی بهره وری

همایش استقرار نظام مدیریت بهره وری توسط سازمان ملی بهره وری با همکاری سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد. در این همایش معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، رییس سازمان ملی بهره وری و جمعی از متولیان بهره‌وری استانی حضور داشتند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، ابوالفضل کیانی بختیاری «مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی» در این همایش تاکید کرد: وزارت صمت برای اجرای تکلیف قانونی خود تفاهم نامه ای با سازمان مدیریت صنعتی منعقد نموده است تا طراحی و استقرار طرح نظام مدیریت بهره وری را در حدود۳ میلیون واحد صنعتی، معدنی و تجاری اجرا نماید و سازمان مدیریت صنعتی آماده است به عنوان متولی اجرای چرخه بهره وری در صنعت با سازمان ملی بهره وری همکاری موثری داشته و بعنوان بازوی اجرایی این سازمان عمل نماید.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن بیان ماموریت های این سازمان گفت: سازمان ها در برابر تحریم دو راهبرد پیش رو دارند یکی رفتن به سمت فعالیت های جدید، و دیگری اجرای صحیح چرخه بهره وری و استفاده از منابع موجود که فرصت مغتنمی برایتوسعه فعالیت ها در حوزه بهره وری است.

وی تصریح کرد : ضرورت تحقق اهداف و سیاست های ارتقا سهم بهره وری در رشد اقتصادی کشور ایجاب می کند تا ضمن ترویج و توسعه فرهنگ بهره وری، رویکرد جمع سپاری در توسعه و ارتقا بهره وری ایجاد و تقویت شود.

کیانی بختیاری اهداف جمع سپاری بهره وری را شامل فرهنگسازی و ترویج بهره وری در همه سطوح در کشور؛ اجرای پروژه های مشاوره ای، تحقیقاتی و کاربردی مورد نیاز کشور با موضوع بهره وری ، برگزاری دور ه های آموزشی مشترک در زمینه بهره وری و توسعه ی همکاری های مشترک در زمینه ی تبادل دانش، اطلاعات و داده های مورد نیاز در زمینه های مشاوره ای، آموزشی و تحقیقاتی در راستای ارتقای بهره وری عنوان نمود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی دلایل ورود سازمان مدیریت صنعتی به مقوله کمک به استقرار چرخه بهره وری در بخش صنعت، معدن و تجارت مواردی نظیر قدمت ۵۵ سال فعالیت در زیر مجموعع وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ سابقه تشکیل موسسه مطالعات بهره وری؛ استقرار نظام های بهبود فرایند در شرکت‌ها و سازمان های مختلف، استقرار نظام های بهره وری بر مبنای چرخه بهره‌وری در شرکت ها و سازمان های مختلف؛ اجرای طرح سام (سامانه ارتقاء مدیریت بنگاه ها) با هدف عارضه یابی و ارائه راه‌کارهای بهبود در بخش صنعت؛ ارائه طرح توانمدسازی از طریق کلینیک های صنعت در بخش صنایع کوچک (طرح جاری در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران)؛ تعاملات گسترده با موسسات برجسته بین المللی و برخورداری شبکه نمایندگی های سازمان در ۲۶ استان کشور عنوان نمود.

کیانی بختیاری در خصوص برنامه های عملیاتی سازمان مدیریت صنعتی برای استقرار چرخه بهره وری در صنعت از ساماندهی مشاوران و متخصصان کشوری در زمینه بهره وری و اعطای گواهی نامه های رسمی و معتبر، همکاری در خصوص اجرای پروژه های خودارزیابی سازمان ملّی بهره وری ایران و دستگاه های اجرایی کشور با بکارگیری متد CAF ؛ برگزاری نشست های مشترک تخصصی و تشکیل اتاق فکر پیرامون موضوعات نوین بهره وری ؛ ترویج بهره وری با استفاده از اساتید بین المللی و تعریف، ارتقا توانمندی های مشاوره و طراحی و اجرای دوره های آموزشی و انجام بازدیدهای میدانی از تجارب موفق سازمان های دولتی و بنگاه های اقتصادی و … نام برد.

وی در خصوص تعاملات بسیار خوب سازمان ملی بهره وری و سازمان مدیریت صنعتی گفت: جایگزین شدن سازمان مدیریت صنعتی بجای APO و انجام دوره های بین المللی با پشتوانه حمایتی و اعتباری سازمان ملی بهره وری؛ اعتبار بخشی به جایزه ملی تعالی سازمانی؛ راه اندازی آکادمی بهره وری با همکاری انجمن بهره وری ایران با پشتیبانی سازمان ملی بهره وری؛ واگذاری آموزش، پیاده سازی، توانمندسازی و ارزیابی بهره وری در سطح بنگاهی به سازمان مدیریت صنعتی و ساماندهی، تعامل و بهره گیری از تجارب شرکت کنندگان در دوره های APO بااستفاده از ظرفیت خانه مدیران و …برخی از این تعاملات هستند.

کیانی بختیاری در پایان به قلمرو و پوشش طرح بهره وری در بنگاه های اقتصادی صنعت، معدن و تجارت پرداخت و و به تفکیک آن را تشریح نمود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا