امور زیربناییتجارتكشاورزی و دامپروری

واردات گندم ۵ میلیون تن نیست/ بزرگنمایی نکنید

رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران ایران ضمن رد سخنان «محمدرضا اسکندری» وزیر اسبق جهاد کشاورزی که گفته کشور امسال بجای جشن خودکفایی باید ۵ میلیون تن گندم وارد کند، گفت: این عدد به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «عطا الله هاشمی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: ایشان با ادبیات خودبدون اینکه منبع و ماخذی داشته باشد این عدد را اعلام کرده است.

وی اظهارداشت: اعداد و ارقامی که دولت امسال برای واردات گندم در نظر دارد خیلی کمتر از پنج میلیون تن است.

همچنین بخوانید

رئیس بنیاد ملی توانمند سازی گندمکاران ایران گفت: امسال کشور به لحاظ تولید و تامین نیاز داخلی به گندم مشکلی نداشت چرا که نزدیک به ۱۴ میلیون تن گندم تولید شد در حالیکه نیاز داخلی ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن در سال است اما عواملی باعث شد که دولت برای تامین ذخایر استراتژیک خود اقدام به ۱.۵ تا ۲ میلیون تن واردات گندم کند.

وی در ادامه افزود: تاکنون به میزان تولید و خودکفایی گندم در ایران هیچ گونه صدمه ای وارد نشده و به شکر خدا سال آینده هم استمرار خودکفایی گندم در کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه امسال سیل به مزارع گندم خوزستان بیشترین خسارت را وارد کرد، اظهارداشت: این استان علی رغم تمامی این خسارت ها ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید و خرید گندم را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه عدد واردات گندم در برخی از رسانه ها و مجامع بزرگنمایی می شود و بعضی از افراد بدون اینکه مسئولیتی داشته باشند اعداد و ارقام واردات این کالای راهبردی را بالاتر عنوان می کنند تا جامعه را به تنش وادارند.

رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران کشور خبر واردات پنج میلیون تنی گندم طی سال جاری به نقل از «محمدرضا اسکندری» وزیر اسبق جهاد کشاورزی را به صراحت رد کرد و یادآورشد: عدد و رقمی که دولت برای واردات گندم جهت تامین ذخایر استراتژیک در نظر دارد معقول به نظر می رسد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا