صنعت، معدن، تجارت

طراحی ۲۰ طرح تحقیقاتی نیازمحور در حوزه معدن

معاون وزیر صنعت گفت: در سال جاری ۲۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس نیاز حوزه صنایع معدنی طراحی شده است که عمدتا به حوزه محیط زیست ارتباط دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت خداداد غریب پور در جمع مدیران شرکت های دانش بنیان و همچنین معدنی و صنعتی در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، گفت: در حال شکل‌دهی گفتگوی استراتژیک بین دو بخش هستیم.

وی افزود: ایمیدرو در جایگاه شتاب دهنده ملی بین حوزه دانش و تولید- به عنوان دو سوی این حلقه- عمل می کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: ایمیدرو این ارتباط را رونق می دهد و تسهیل می کند.

غریب پور با تاکید بر اینکه استراتژی ایمیدرو از سوی دانشگاه تدوین شده، گفت: امسال در جشنواره دوم اینوماین با فرایندی که ایجاد شده تعداد ایده های ارزش افرین با رشد حدود ۳ برابری به ۴۰۰ رسید.

۲۰ طرح تحقیقاتی نیازمحور

وی یادآور شد: در سال جاری ۲۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس نیاز حوزه صنایع معدنی طراحی شده است که عمدتا به حوزه محیط زیست ارتباط دارد. غریب پور افزود: تنها بر فولاد تمرکز نداریم و صنایع مس در کنار بخش های اصلی همچون اکتشاف، استخراج و فراوری نیز شامل طرح های تحقیقاتی می شوند.

غریب پور تاکید کرد: ظرفیت آموزشی ایمیدرو ۲ برابر و پژوهشی آن ۵۰ درصد رشد یافته است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: در جشنواره دوم اینوماین، حضور ۷ شرکت بزرگ معدنی و صنایع معدنی، برگزاری نشست های دوطرفه، نمایشگاه ارایه دستاوردهای فناورانه و مهمتر از همه پیگیری ایده های ارایه های ارایه شده جزو تغییرات جشنواره امسال نسبت به جشنواره نخست است.

غریب پور درباره ساختاردهی به همکاری های حوزه دانش و صنعت اشاره کرد و گفت: ایمیدرو به همراه دانشگاه تهران با تاسیس موسسه مشترک با نام یونیدرو، به نهادسازی در این بخش اقدام کرده اند.

وی تاکید کرد: این اقدام سبب مانایی و پویایی روابط دوطرفه می شود. غریب پور تصریح کرد: امروزه بیش از هر عاملی به دنبال گفتگوهای دوطرفه هستیم.

غریب پور، نقش دانشکده معدن دانشگاه تهران در پایه گذاری و شکل گیری این حوزه دانش در کشور را یادآور شد و اظهار داشت: دانشکده معدن یکی از ۴ دانشکده پایه ای دانشگاه تهران بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا