بورسبورس اوراق

رشد ۱۵۰میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وآوا» در۶ماه

شرکت سرمایه گذاری آوا نوین برای دوره ۶ماهه، پرتفوی بورسی خود را با رشد ۱۵۰میلیارد و ۹۳۳میلیون ریالی منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، شرکت سرمایه گذاری آوا نوین اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را منتشر کرده است.

این شرکت در گزارش منتشر شده سود محقق شده هرسهم را ۱۶۹ریال اعلام کرد. همچنین سود عملیاتی «وآوا» به ۱۱۶میلیارد ریال، سود خالص آن به ۱۰۱میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به ۱۰۸میلیارد و ۶۹۷میلیارد ریال رسیده است.

با توجه به صورت های مالی ۶ماهه منتشر شده این شرکت، صورت وضعیت پرتفوی شرکت های پذیرفته شده در بورس با افزایش ۱۵۰میلیارد و ۹۳۳میلیون ریالی همراه شده است. در این صورت وضعیت، بهای تمام شده پرتفوی بورسی «وآوا» با رشد ۲۰۶میلیارد و ۱۶میلیون ریالی به مبلغ ۶۹۷میلیارد و ۳۸۹میلیون ریال بالغ شد. همچنین ارزش بازار این شرکت با افزایش ۳۵۷میلیارد و ۱۷۱میلیون ریالی به ۸۴۸میلیارد و ۳۲۲میلیون ریال رسید.

این شرکت در دوره ۶ماهه مالی توانسته به ارزش ۵۰۰میلیارد و۳۰۳میلیون ریال سهم واگذار کند و سود حاصل از این واگذاری را ۵۰میلیارد و ۶۴۲میلیون ریال اعلام شده است. علاوه بر این کل مبلغ بهای سهام بورسی خریداری شده به ۶۵۵میلیارد و ۶۷۷میلیون ریال رسیده است.

«وآوا» در تشریح اهداف خود اعلام کرده است که تحصیل سهام غیر بورسی با هدف نگهداری و با دید بلندمدت است و مدیریت شرکت در سال جاری هیچ تصمیمی مبنی بر واگذاری آنها ندارد. همچینن برنامه هیأت مدیره در خصوص صنایع بورسی، تحلیل آنها از تمامی جوانب و ورود به حوزه های سود ده و با مزیت نسبی برتر است.

این شرکت کماکان از اعتبارات دریافتی از کارگزاری ها بابت خرید سهام در شرایط مناسب بازار استفاده خواهد کرد و انتظار می رود هزینه مالی در نیمه دوم سال، رقمی معادل ۶ماهه مورد گزارش، شناسایی شود. همچنین شرکت برنامه افزایش سرمایه تا مبلغ یک هزار میلیارد ریال را در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این مهمترین برنامه با اهمیت شرکت پیگیری اخذ موافقت اصولی تأسیس شرکت سبدگردان است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا