امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پاکستان با احتکارکنندگان گندم برخورد می‌کند

نخست‌ وزیر پاکستان، دستور انجام یک عملیات بزرگ برای برخورد با احتکار کنندگان گندم و سودجویان بازار را صادر کرده است تا معضل کمبود آرد را حل کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، دستور انجام یک عملیات بزرگ برای برخورد با احتکار کنندگان گندم و سودجویان بازار را صادر کرده است تا معضل کمبود آرد را حل کند.

هفته گذشته با ناپدید شدن گندم از مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ عمده‌فروشی، قیمت آرد به شدت جهش کرد. قیمت هر کیلوگرم آرد گندم از ۴۳ روپیه (معادل ۰.۲۷ دلار) به ۷۵ روپیه (معادل ۰.۴۸ دلار) جهش کرد.

جاوید همایون، وزیر غذا، امنیت و تحقیقات ملی، گفت: همان‌طور که نخست‌وزیر دستور داده‌اند ما در همکاری نزدیک با دولت‌های استانی برای حل هر چه سریع‌تر این مشکل تلاش می‌کنیم.

او همچنین گفت: دولت فدرال آزاد سازی ذخایر گندم برای تأمین نیازهای استان‌ها را در دستور کار قرار داده است. دولت‌های استانی دستور دارند با احتکار کنندگان گندم و سودجویان بازار به شدت مقابله کنند.

یک کمیته ایجاد شده است که با انجام اقداماتی قیمت این کالا را کنترل کند. همچنین اسلام‌آباد واردات ۳۰۰ هزار تن گندم را تأیید کرده است که اولین محموله آن در ۱۵ فوریه به پاکستان خواهد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا