بانکبانک و بیمهبورسبورس اوراق

همکاری پارسیان و سمات ادامه دار است/بانک پارسیان در فکر ورود به آتی بورس کالا

مدیرعامل بانک پارسیان، هدف از راه اندازی کانال الکترونیک مشترک  با شرکت سمات در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را دسترسی آسان مردم و مشتریان به خدمات مختلف با حداقل هزینه و سرعت بیشتر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، کوروش پرویزیان گفت: این خدمات با توجه به فرهنگ عمومی جامعه کشور و متناسب با استانداردهای روز دنیا طراحی شده است؛چراکه بحث شناسایی و احراز هویت یکی از موضوعات مهم در نهادهای مالی و سرمایه گذاری است.به این دلیل که نخستین گام در اجرای شفافیت، بحث KYC و احراز هویت صحیح است.

پرویزیان رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با تاکید بر امکان گذر از سختی های فرهنگسازی در این زمینه با تکیه بر بهره گیری از امکانات الکترونیک افزود: در کشور ما همواره نهادهای مالی جزو نهادهای شفاف،به روز و با استانداردهای مدرن بوده اند و در زمینه احراز هویت از کشورهایی مانند چین و روسیه نیز بهتر عمل کرده اند.

وی اجرای استانداردهای KYC را سبب بازتر شدن فضای فعالیت سرمایه گذاران ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: چنانچه تحریم ها برطرف شود، فضای اقتصادی و مالی کشور به سبب اجرای این استانداردها در شرایط کنونی، در کمترین زمان ممکن امکان تطبیق و به روز رسانی با دنیا را دارد.

همکاری پارسیان و سمات ادامه دار است

مصطفی ضرغامی؛معاون طرح و توسعه بانک پارسیان نیز در ادامه با تاکید بر ضرورت هماهنگی بین بازار پول و بازار سرمایه گفت:از سال گذشته بانک پارسیان پروژه ای را با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی تحت عنوان «تسویه وجوه کارگزاران بورس» به اجرا گذاشت که پس از ایجاد سرویس های مورد نیاز شرکت در مرحله تست و تائید برای ورود تسویه وجوه کارگزاران هستیم.

وی به عملیاتی کردن حساب تسویه شرکت بورس کالا به عنوان یکی دیگر از اقدامات مشترک بانک پارسیان و شرکت سپرده گذاری مرکزی اشاره کرد ودر تشریح دیگر اقدامات افزود:معاملات آنلاین و حساب وکالتی متصل نیز از جمله این طرح هاست که با طراحی سامانه پورتال هارمونی و سرویس دهی این سامانه در ۳۴۰ شعبه بانک پارسیان، امکان دسترسی معامله گران و سرمایه گذاران به سامانه برخط معاملات را فراهم آورده ایم.

ضرغامی سپس از «ورود به معاملات آتی بورس کالا» به عنوان یکی دیگر از اهداف بانک پارسیان خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در رینگ صادراتی بورس کالا وارد شویم و تعاملات مالی فعالیت های تجاری بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی و همچنین واردکنندگان از کشورهای عراق، سوریه و افغانستان را سامان دهیم .

  

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا