امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تعداد تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله به ۵ هزار قطعه می رسد

معاون سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تعداد تلفات پرندگان مهاجر در منطقه میانکاله به حدود ۵ هزار قطعه می رسد، گفت: احتمال دارد این پرنده ها با سم بوتولیسم مسموم شده باشند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی‌صفر ماکنعلی در نشستی خبری که امروز یکشنبه ۶ بهمن برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر آخرین وضعیت تلفات پرندگان مهاجر در منطقه میانکاله اظهار داشت: عصر روز سه شنبه گذشته موضوع تلفات پرندگان مهاجر در منطقه حفاظت شده میانکاله را به ما اطلاع دادند و تاکنون حدود دو هزار قطعه پرنده در این منطقه تلف شده است.

وی با اشاره به حضور تیم‌های میدانی در این منطقه و بررسی‌های انجام شده تصریح کرد: بر اساس نمونه برداری‌ها و آزمایشات انجام شده موردی از ابتلاء به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این منطقه مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده از اکوسیستم، یکی از احتمالات مسموم شدن این پرندگان با سم بوتولیسم است که منشأ این سم ریشه گیاهانی است که در مرداب هستند و پوسیده اند.

وی اضافه کرد: موازی با این احتمال، سایر احتمالات از جمله ابتلاء به عوامل انگلی و باکتریایی نیز بررسی می‌شود و طی یک هفته آینده نتایج آن مشخص خواهد شد.

ماکنعلی گفت: پیش بینی می‌کنیم تعداد تلفات در منطقه به حدود چهار تا پنج هزار قطعه برسد ضمن اینکه ما تمام اقدامات لازم را در منطقه انجام داده ایم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: امروز تعداد تلفات ۴۰ قطعه بوده که نسبت به روزهای گذشته کاهش چشمگیر داشته است.

وی افزود: بیشترین تعداد تلفات مربوط به فلامینگوها، چنگرها و گیلانشاه بوده که چنگرها با ۶۰۰ قطعه تلفات رتبه اول را در این زمینه داشتند.

تکمیل می‌شود

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا