امور زیربناییبانکراه و ساختمان

پرداخت وام اجاره مسکن

محمدعلی دهقان دهنوی گفت: در حال حاضر بانک عامل حوزه مسکن در حال کار روی طرح وام اجاره مسکن است و به احتمال زیاد سود ۱۸ درصدی را اعمال خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از رادیو اقتصاد دهقان دهنوی گفت: سود ۱۸ درصدی برای مستاجران زیاد نیست و می‌دانیم که به مستاجران فشار وارد می‌شود، اما در شرایط فعلی طرح خوبی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ تبدیل رهن به اجاره، بین ۳۰ تا ۳۶ درصد است؛ به این معنا که هر یک میلیون تومان، ۳۰ هزار تومان بوده و در مجموع یک سال، برای مستاجران ۳۶۰ هزار تومان تمام می‌شود؛ پس اگر مستاجر وام ۱۸ درصد به صورت سالانه بگیرد، بهتر از پرداخت اجاره با نرخ ۳۶ درصد است.

همچنین بخوانید

حوزه معدن نیازمند فعالیت استارت‌آپ هاست
مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: امروزه به استارت آپ‌ها به عنوان یک فرصت توسعه‌ای غیر قابل چشم پوشی در فضای اقتصاد جهان نگاه می‌شود، استارتاپ‌های معدنی نیز می‌توانند به کمک تولید و بهره وری در معادن، ایجاد فرصت کسب و کار‌های جدید، بومی سازی فناوری‌ها و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی بشتابند.

تلاش است تا با حمایت از این دسته کسب و کار‌ها در راستای احیا معادن کوچک گام بردارد.

او بیان کرد: تلاش است تا با حمایت از این دسته کسب و کار‌ها در راستای احیا معادن کوچک گام برداریم و هم اکنون ساختار تشکیلاتی و سازمانی این طرح در کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و نیز با حضور پر رنگ تشکل‌ها شکل گرفته و مهمترین دستاورد این طرح ایجاد نگاه نو در سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است. پایش‌های استانی تقریباً نهایی شده و از حدود ۱۰۸۷ معدن پایش شده برای ۲۳۷ مورد بررسی کلینیکی صورت پذیرفته و ۵۸ مورد اقدام نهایی شده است.

زمان ثبت شرکت‌های تجاری به ۳ روز کاهش می‌یابد

وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: وزارت اقتصاد برای روان تر کردن فعالیت های اقتصادی، حذف مقررات زاید و کاهش زمان صدور مجوزها را در دستور کار دارد و در این رابطه اقدامات مهمی را انجام داده است.

دژپسند افزود: برای حذف هر مجوز کسب و کار و یا کاهش زمان صدور آن زنجیره ای از بررسی ها و اقدامات کارشناسی توسط تیم های حرفه ای و با همکاری دستگاه های اجرایی انجام می شود تا بهبود محیط کسب و کار را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: کشور باید بر مبنای توانمندی های علمی و فکری جوانان، مدیریت شود، کارآفرینان جوان باید مسائل و مشکلات کسب و کار خود را صریح و بی واسطه مطرح کنند.

تا ۱۰ روز دیگر صرفه‌جویی کنید
سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: پیک مصرف گاز یک هفته تا ۱۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت لذا از مردم تقاضا داریم که در این مدت در میزان مصرف صرفه‌جویی داشته باشند تا روند سوخت‌رسانی دچار مشکل نشود.

محمد عسکری افزود: اکنون ۵۷۴ میلیون متر مکعب در روز گاز مصرف می‌شود که می‌توان این عدد را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

سخنگوی شرکت ملی گاز اظهار کرد: با صرفه‌جویی‌هایی که مردم در مصرف گاز در این مدت انجام داده‌اند، توانستیم موانع زیادی را پشت سر بگذاریم اما تقاضا داریم که در روزهای باقی مانده هم نسبت به میزان مصرف حساس باشند.

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح «آب‌های غرب و شمال‌غرب کشور
محمدجواد صالحی‌نژاد گفت: یکی از طرح‌های زیربنایی بخش کشاورزی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مورد توجه قرار گرفته، طرح «آب‌های غرب و شمال غرب کشور» بود که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری، این طرح از محل صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شد و اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی، متناظر با شبکه‌های اصلی رودخانه‌های غرب و شمال غرب کشور در دستور کار بوده است.

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر افزود: جلوگیری از مهاجرت افراد، افزایش بهره‌وری و سطح زیرکشت محصولات، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه پایدار بخش، از جمله دیگر اهداف اجرای طرح بود.

صالحی نژاد ادامه داد: این طرح در سال ۹۳ مصوب شد، گفت: عملیات اجرایی آن از سال ۹۴ آغاز شده و در سطح ۲۲۷ هزار هکتار ابلاغ نهایی آن بود. هدف اولیه از اجرای طرح، کنترل ۷ میلیارد مترمکعب آب مرزی بوده، تصریح کرد: در نهایت، هدف ۵.۶ میلیارد مترمکعب مهار آبهای مرزی نهایی شد که ۱.۸ میلیارد مترمکعب از آن، به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

صالحی نژاد افزود: این طرح در سه حوزه غرب کشور شامل استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و بخشی از آذربایجان‌غربی بود که در مساحت ۱۱۲هزار و ۲۴۴ هکتار اجرایی شده است.

طرح ۲۴ بندی حمایت از کارآفرینان پیشرو در دولت
مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار گفت: مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو و راه‌اندازی سامانه کارآفرینان برتر در وزارت کار تصویب شده و این طرح هم‌اکنون در هیأت دولت در دست بررسی قرار دارد.

رحیم سرهنگی افزود: از سال آینده و در قالب این طرح حمایت ۲۴بندی از کارآفرینان پیشرو و خط‌شکن خواهیم داشت که این حمایت‌ها شامل در نظر گرفتن خط ویژه گمرکی، تسهیلات ارزان‌ قیمت و تسهیلات ویژه و کمک یارانه فناوری و چند مصوبه دیگر خواهد بود که البته باید این موارد را دولت تصویب کنیم.

مدیرکل حمایت از کارآفرینی وزارت کار گفت: سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم که کارآفرینان در آن سامانه ثبت‌نام می‌کنند و توسط هیأت‌های ارزیابی که از همه دستگاه‌ها در آن عضو هستند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت سالی ۱۰ تا ۱۵ کارآفرین پیشرو در کشور معرفی می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا