بین الملل

افزایش شدید مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا؛ ۸۰ کشته ۲۷۵۰ مبتلا

تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا به ۸۰ نفر افزایش یافت. تعداد مبتلایان هم به ۲۷۵۰ نفر در جهان رسید که بیشتر آنها چینی هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا به ۸۰ نفر افزایش یافت. تعداد مبتلایان هم به ۲۷۵۰ نفر در جهان رسید که بیشتر آنها چینی هستند.

طبق اعلام رسمی، تا ۲۷ ژانویه تعداد مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در چین به ۸۰ نفر رسیده است که ۷۶ نفر آنها در استان هوبی هستند. تعداد ۲۷۴۴ نفر دیگر هم به این ویروس مبتلا شده‌اند که تا پایان ۲۶ ژانویه، تعداد ۱۴۲۳ نفر مبتلا در استان هوبی تأیید شده است.

تایلند و هنگ‌کنگ هر کدام ابتلای ۸ نفر را تأیید کرده‌اند. آمریکا و ماکائو هر کدام ابتلای ۵ نفر، تایوان، استرالیا سنگاپور و مالزی هر کدام ابتلای ۴ نفر و فرانسه و ژاپن ۳ نفر را تأیید کرده‌اند. ویتنام و کره‌جنوبی هر کدام دو نفر و یک نفر هم در نپال و کانادا به این ویروس مبتلا شده‌اند.

علائم بیماری شامل تب، سرفه و سختی در تنفس می‌باشد. این بیماری بیشتر افراد مسن را که از لحاظ سلامت در وضعیت ضعیف‌تری هستند مبتلا کرده است. چین اعلام کرده است که این ویروس می‌تواند جهش ژنتیکی پیدا کرده و از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا