انرژی

برگزاری رویداد فناورانه در صنعت نفت/ارائه ۶۵۰ نیاز

عکس آرشیوی است
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از برگزاری رویداد فناورانه در حوزه صنعت نفت خبر داد و گفت: در این رویداد که از روز ۲۷ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند، تاکنون بالغ بر ۶۵۰ نیاز فناورانه از سوی ۴۰ شرکت فعال در صنعت نفت ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیاووش ملکی‌فرد در نشست خبری امروز صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: این صندوق به عنوان تامین کننده مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و مولود قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وظیفه دارد که با ابزارها و خدمات مالی از این شرکت‌ها حمایت کند.

وی برگزاری رویدادهای فناورانه را در راستای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان دانست و خاطر نشان کرد: در این رویدادها از یک طرف متقاضیان فناوری و از سوی دیگر عرضه‌کنندگان فناوری حضور دارند.

همچنین بخوانید

ملکی‌فرد ادامه داد: بر این اساس تاکنون ۱۲ رویداد در حوزه‌های مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، فضایی، قضایی، فولاد، خودرو، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و صنعت گاز از سوی این صندوق برگزار شده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، برگزاری ۷۰ نشست ارائه نیازمندی‌ها را از دستاوردهای این رویدادها عنوان کرد و گفت: ۶۸۰ شرکت دانش‌بنیان در این رویدادها حضور داشتند، ضمن آن که دو هزار نشست مذاکرات تجاری‌سازی برگزار شده است.

ملکی‌فرد، تعداد تفاهم‌نامه‌های امضا شده در این رویدادها را بالغ بر هزار تفاهم‌نامه نام برد که به گفته وی، ۳۰ درصد از این تعداد تبدیل به قرارداد شده است.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه صنعت نفت در روزهای ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه، گفت: تاکنون در این رویداد ۷۵۰ نفر ثبت نام و ۳۷۵ شرکت برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند. از این تعداد ۲۲۸ شرکت، دانش‌بنیان هستند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر این که زمان ثبت‌نام در این رویداد همچنان باز است، خاطر نشان کرد: بر این اساس امیدواریم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این رویداد افزایش یابد.

ملکی‌فرد خاطر نشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۶۵۰ نیاز فناورانه از سوی ۴۰ شرکت فعال در صنعت نفت به این رویداد ارسال شده است که این نیازها در حوزه‌های بومی‌سازی و حمایت از تولیدات ساخت داخل، تجهیزات و قطعات، مواد شیمیایی، خدمات، پلتفورم‌ها و نرم‌افزارها بوده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور ۱۰ شتابدهنده در رویداد این صندوق خبر داد و افزود: تعداد محدودی از شرکت‌ها دستاوردهای خود را در بخش ویژه‌ای از این رویداد عرضه می‌کنند.

ملکی‌فرد در ادامه به بیان برخی از حمایت‌های این صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و یادآور شد: برخی از حمایت‌های این صندوق بلاعوض هستند که از آن جمله می‌توان به تسهیلات اخذ استانداردها اشاره کرد.

به گفته وی، ۷۰ درصد از هزینه‌های اخذ استاندارد به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شود و در صورتی که اخذ استانداردها هزینه‌های بالایی را بطلبد، ما تسهیلات با نرخ ۴ درصد در قالب وام تولید نمونه اولیه اعطا می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا