اقتصاد کلان

پارسایی: بدهی‌ مالیاتی افراد حقیقی و حقوقی ۱۷۴ هزار میلیارد تومان است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس استعلام صورت گرفته از سوی کمیسیون اصل نود در مورد بدهی‌های مالیاتی بیش از ۱۰ میلیارد تومان، مجموع بدهی مالیاتی افراد حقیقی و حقوقی بالغ بر ۱۷۴ هزار میلیارد تومان است.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیرو پرونده مفتوحه در کمیسیون اصل نود در مورد بدهی مالیاتی ۲۰۰۰ میلیاردی تومانی یکی از بانک‌ها تا پایان سال ۹۶ کمیسیون اصل نود مکاتبه‌ای را با سازمان امور مالیاتی در مورد بدهکاران مالیاتی بیش از ۱۰ میلیارد تومان داشت.

وی افزود: براساس استعلام صورت گرفته معادل ۱۷۳ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان بدهی‌های مالیاتی بالای ۱۰ میلیارد تومان است که ۷۷۱ مورد آن مربوط به افراد حقوقی با رقم بدهی ۲۲ هزار میلیارد تومان و ۱۶۶۱ مورد آن مربوط به اشخاص حقوقی با رقم ۱۵۲ هزار میلیارد تومان است. همچنین بدهی مالیاتی شرکت‌های خودروسازی نیز تقریبا ۱۷۶ میلیارد تومان است.

همچنین بخوانید

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون اصل نود در مورد نهادهای مثل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، اوقاف، آستان قدس و سایر پیمانکاران بزرگ نیز مکاتبه‌ای با سازمان امور مالیاتی انجام داد تا میزان پرداخت مالیات آنها را نیز استخراج کند البته  سازمان امور مالیاتی برخی از این نهادها به استناد قوانین موجود معاف از مالیات می داند و برخی هم فعالیت‌های اقتصادی‌شان ناچیز است که قرار است کمیسیون برای بررسی جزئیات این موضوع مکاتبه مجددی را با سازمان امور مالیاتی داشته باشد.

پارسایی یادآور شد: وضعیت تحریم‌ها به گونه‌ای است  که ما بیشتر  به سمت درآمدهای مالیاتی برویم لذا ما به دنبال این هستیم که با تکمیل این پرونده در کمیسیون اصل نود موضوع فرار مالیاتی و  مشکلاتی که بر سر راه اخذ مالیات وجود دارد را اصلاح کنیم تا فشار به بخش تولید و حقوق بگیران وارد نشود و وضع بدهکاران مالیاتی نیز شفاف و در صورت لزوم پیشنهادی در این رابطه ارائه شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا