امور زیربناییراه و ساختمان

تامین زمین برای متقاضیان مرحله اول طرح ملی مسکن/ سه شرط اصلی برای خانه دار شدن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد: ۲۳۶ هزار نفر برای دریافت مسکن در مرحله نخست طرح اقدام ملی ثبت نام کردند که استان به استان در حال پالایش است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد: بر اساس پالایش انجام شده از متقاضیان مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن ۵۸ درصد افراد واجد دریافت مسکن شناخته شدند و ۴۲ درصد باقیمانده از لیست دریافت کنندگان مسکن حذف شدند.
 
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن افزود: این پالایش بر مبنای بررسی قانون ساماندهی است و متقاضیان نباید از سال ۵۷ به بعد از هیچگونه تسهیلات بانکی برای مسکن استفاده کرده باشند. همچنین بر اساس سابقه مالکیت متقاضیان نباید از سال ۸۴ به بعد دارای مسکن باشند.
 
به گفته اصلانی، متقاضیان اگر از تسهیلات خرید، مشارکت یا جعاله استفاده کرده باشند مورد ‌پالایش قرار می گیرند.
 
وی افزود: در این مرحله ۲۳۶ هزار متقاضی برای دریافت مسکن ثبت نام کردند که ۵۸ درصد آنها در مرحله فرم ج مورد تایید واقع شدند و ۸۱ درصد سابقه مالکیت نداشتند، ۷۹ درصد نیز تاکنون تسهیلات بانکی نگرفته اند و اکنون در حال استخراج فصل مشترک این آمار هستیم.
 
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: عدد استخراج شده در هر استان متفاوت است.
 
اصلانی تصریح کرد: ثبت نام ها بر اساس میزان زمین تامین شده در هر استان انجام شده است و برای سایر افراد در شهرهای جدید زمین احصا خواهیم کرد.
 
وی گفت: برای متقاضیان تهرانی در ۱۷ شهر ثبت نام داشتیم و با توجه به اتصال خط متروی گلشهر به هشتگرد نیز ظرفیت ساخت میک ایجاد شده است. همچنین در شهر جدید ایوانکی نیز ظرفیتی برای تهرانی ها در نظر گرفته شده است.
 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا