ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

این در را بعد از ۱۲ سال باز کردند

با پیگیری‌های مسوولان موزه ارتباطات و با بازگشایی در اصلی و قدیمی این موزه، تردد بازدیدکنندگان برای بازدید از موزه ارتباطات تسهیل شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، با اقدامات انجام شده بعد از ۱۲ سال در اصلی و قدیمی موزه ارتباطات به روی مردم باز شد تا با بازگشایی این در، تردد مردم برای بازدید از موزه ارتباطات به خصوص در روزهای پنج شنبه و جمعه تسهیل شود.

در اقدامات پیگیری شده؛ قرار است تا  همزمان با دهه فجر امسال، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن، امکان رصد موزه ارتباطات از برج میلاد نیز فراهم شود و نمایشگاهی از ۴۰ سال تمبر انقلاب و اشیای پستی به همراه عکس در برج میلاد برپا شود. علاقمندان می‌توانند همزمان با رصد موزه ارتباطات، از نمایشگاه این موزه نیز بازدید کنند.

به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موزه ارتباطات که قبل از این موزه پست و مخابرات نامیده می‌شد، ۲۹ سال قبل در بهمن ۱۳۶۹ به نام موزه پست شروع به کار کرد. این موزه در یکی از قدیمی‌ترین عمارت‌های دولتی با دو طبقه بنا شامل سالن‌ها و غرفه‌های متعدد تاسیس شده و مکانی مناسب برای بازدید مشتاقان دیدار آثار تاریخی و کهن است‌. در این موزه آثار گوناگونی از پیشینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور نمایش داده شده‌است و مسیر پیشرفت ابزارهای ارتباطاتی در بستر تاریخ  را نشان می‌دهد.

همچنین در موزه ارتباطات ابزارها و اشیا پستی و تلگرافی از گذشته تاکنون گردآوری و نگهداری می‌شود.

علاقمندان برای بازدید از این موزه می تواند همه روزه از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۷.۳۰ به محل این موزه در خیابان امام خمینی(ره) مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا