ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بوت‌کمپ اینترنت اشیا استانی می‌شود

زیست‌بوم اینترنت اشیا به عنوان یکی از ارکان تحقق تحول دیجیتال با کمبود نیروی متخصص در بخش های مختلف مواجهه است. نقصانی که شاید با کنار هم قرار گرفتن بازیگران این عرصه در برگزاری رویدادهای فناورانه مرتفع شود. همین مهم، دلیلی شده است برای ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا در برگزاری نخستین بوت‌کمپ استانی اینترنت اشیا مشارکت کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، اینترنت اشیا مفهومی پرکابرد اما غریب برای کاربران خدمات دیجیتالی است. رویداد فناورانه بوت‌کمپ استانی اینترنت اشیا از جمله رویدادهایی است که با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سوم تا نهم اسفندماه امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

بر این اساس بوت کمپ استانی اینترنت اشیا از سوی اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گلستان و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با همکاری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، پارک علم و فناوری استان گلستان و با حمایت ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اوایل اسفند ماه امسال به مدت یک هفته در این استان برگزار می‌شود. 

همچنین بخوانید

در این بوت کمپ شرکت‌کنندگان پس از آموزش و کسب مهارت به انجام پروژه‌های کاربردی به صورت تیمی پرداخته و به صورت عملی با مفاهیم و ساختار اکوسیستم اینترنت اشیا آشنا می‌شوند. همچنین این بوت کمپ کمک خواهد کرد تا افراد علاقه‌مند مسیری را برای ورود به بازار کسب و کار در این حوزه برای خود ترسیم کنند.

طبق اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یادگیری و پیاده‌سازی به صورت تعاملی و اثربخش، بهره‌مندی از اساتید متخصص و مربیان فنی آموزشی در هر بخش، استفاده از پک سخت‌افزاری آموزشی برای پیاده سازی عملیاتی سناریوها، ساخت یک محصول اولیه (MVP) مبتنی بر اینترنت اشیا در حین برگزاری بوت‌کمپ، بیش از ۵۰ ساعت آموزش مهارت محور همراه با انجام سناریوهای هوشمندسازی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تیم‌های تشکیل شده در بوت‌کمپ، تبدیل ایده‌های هوشمندسازی و مبتنی بر اینترنت اشیا به نمونه اولیه و تهیه مدل کسب و کار، از جمله ویژگی‌های این دوره است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا