بورسبورس اوراق

سود ۹ماهه «داسوه» ۳۹۳ریال اعلام شد

شرکت داروسازی اسوه برای ۶ماه فعالیت سال جاری، سود هرسهم را ۳۹۳ریال اعلام کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از(سنا)، شرکت داروسازی اسوه در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸، سود عملیاتی خود را ۴۹۲میلیارد ریال و سود خالص را ۲۹۴میلیارد ریال اعلام کرد.

این شرکت با سرمایه ۷۵۰میلیارد ریالی، سود محقق شده هرسهم را ۳۹۳ریال اعلام کرد و سود انباشته آن به یک هزار و ۱۶۸میلیارد ریال رسید.

«داسوه» در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که توسعه بازار از طریق تولید و ارایه محصولات بایوتک و تنوع بخشیدن به سبد محصولات را در برنامه های خود دارد.

از سوی دیگر این شرکت اعلام کرد که با توجه به افزایش نرخ خرید مواد اولیه (بدلیل نوسانات نرخ ارز ) و افزایش بسیار شدید مواد بسته بندی از قبیل مقوا و pvc و … و همچنین بالارفتن نرخ حامل های انرژی، امکان بالا رفتن بهای تمام شده وجود دارد.

«داسوه» در خصوص جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرد که پیگیری وصول مطالبات از شرکت های پخش بابت فروش های انجام شده و تامین کمبود نقدینگی از طریق سیستم های بانکی صورت می گیرد.

این شرکت افزایش سهم بازار از طریق تقویت بازاریابی را از برنامه های با اهمیت شرکت برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ اعلام کرده است.

شرکت داروسازی اسوه در سال ۱۳۹۷ تولید محصولاتی داشته که منطبق بر قواید و ضوابط و محورهای تعیین شده سازمان غذا و دارو نبوده، بنابراین موضوع ابتدا توسط سازمان غذا و دارو به شرکت های توزیع کننده دارو اعلام شد تا نسبت به جمع آوری کلیه محصولات مورد نظر اقدام کند. لازم به توضیح است که مبلغ ۵۰میلیارد ریال ذخیره از این بابت در حسابها منظور شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا