انرژی

اعتبار ۵۰ میلیون یورویی برای رفع تنش‌های‌ آبی در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اعتباری که برای رفع تنش‌های آبی سال آینده در نظر گرفته شده ۵۰ میلیون یورو است که البته در کمیسیون عمران مجلس پیشنهادی مطرح شده که این رقم دو برابر شود، اما هنوز منتظر تصویب این ردیف اعتبار برای سال ۹۹ هستیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمیدرضا جانباز امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های آب روستایی استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در روستاهای سراسر کشور بهره‌مند از آب شرب سالم و بهداشتی هستند، اظهار کرد: قصد داریم که تا یک سال و نیم آینده به بیش از ۳ میلیون نفر دیگر از جمعیت روستایی کشور آب شرب سالم و پایدار برسانیم و در پایان این دولت جمعیت روستایی بهره‌مند از آب شرب سالم و پایدار به بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در تمام ۳۱ استان کشور، پروژه‌های آبرسانی روستایی در حال انجام است و حدود ۴٠٠٠ قرارداد تاکنون در این حوزه با بخش خصوصی منعقد شده است.

همچنین بخوانید

جانباز با بیان اینکه طبق شاخص‌های جهانی بهداشت که مبنی بر دسترسی مردم به آب شرب باکیفیت با مختصری پیاده‌روی است، بیش از ۹۵ درصد جمعیت روستایی ایران بهره‌مند محسوب می‌شوند، افزود: اما به دنبال این هستیم که روستاها همچون شهرها آب شرب باکیفیت به صورت لوله‌کشی در منازل خود دریافت کنند و کیفیت آب شرب در روستاها برابر با کیفیت آب شرب در شهرها باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه ۱۲۶ تصفیه‌خانه فاضلاب تا سال ۱۴۰۰ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، اظهار کرد: بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های بزرگ فاضلاب، بزرگترین پروژه زیست محیطی کشور است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در خطوط آبرسانی بزرگ کشور از پمپ‌ها و الکتروموتورهای ساخت داخل استفاده کرده‌ایم به طوریکه در پروژه تلمبه‌خانه خط انتقال چاه‌نیمه به زاهدان پمپ‌های تولید داخل پس از دو سال چالش  در هفته گذشته در ایستگاه پمپاژ زاهدان نصب شد، گفت: امروز با حضور رئیس‌جمهوری در بخش آب و فاضلاب استان تهران بیش از ١٠٠٠ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید و جمعیت دو میلیون شهرنشین و ۱۴۶ روستای استان از این پروژه‌ها بهره‌مند شدند.

جانباز با بیان اینکه موضوع فاضلاب روستایی پس از تکمیل پروژه‌های آبرسانی روستایی هدفگذاری بعدی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با بهره‌مندی از منابع داخلی شرکت‌های آبفا، پروژه‌های فاضلاب روستایی را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی اظهار کرد: دستور اجرایی شدن این پروژه صادر شده و از شنبه هفته آینده اجرای آن آغاز می‌شود.

او تاکید کرد: در قالب این پروژه یکپارچه‌سازی که باید بسیار زودتر از این در کشور اجرا می‌شد فراخوان‌هایی برای تعیین مدیران آبفای ۳۱ استان منتشر می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۵۰ میلیون یورو برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی روستایی پیشنهاد شده که در سال ۹۸ اختصاص یابد که هنوز این مهم انجام نشده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا