آموزشآموزش کسب و کاربانک و بیمهپرداخت الکترونیک

چطور بیت‌کوین بفروشم؟ / راهنمای تبدیل بیت‌کوین به تومان

اغلب کسانی ‌که بیت‌کوین می‌خرند، در طول زمان به فروشنده هم تبدیل می‌شوند و قصد این را دارند که بیت‌کوین‌هایشان را به فروش برسانند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، در نگاه اول تبدیل بیت‌کوین به تومان کار سختی به نظر می‌رسد، به ویژه اینکه بسیاری از صرافی‌های رمزارز خدمات‌دهی به کاربران ایرانی را محدود کرده‌اند.

در این مطلب تلاش می‌کنیم برای افرادی‌که قصد فروش بیت‌کوین را دارند راهکارهای ساده‌ای که هرچه سریع‌تر می‌توانند به دارایی‌های خود برسند را معرفی کنیم.


راه‌های فروش بیت‌کوین


به طور کلی برای فروش بیت‌کوین سه روش کلی وجود دارد:

۱. مبادله در صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده و وب‌سایت‌ها

۲. مبادله همتابه‌همتا

۳. مبادله مستقیم با اشخاص


مبادله در صرافی‌های رمزارز


خیلی ساده شما از هر صرافی‌ای که بیت‌کوین خود را خریده باشید می‌توانید در همانجا بیت‌کوین‌های مازاد خود را هم به فروش برسانید.

اگرچه بسیاری از صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده به روی کاربران ایرانی بسته شده، اما مبادله با تکنیک‌های خاص و آی‌پی‌های غیر ایرانی انجام می‌شود.

خریدوفروش بیت‌کوین در صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده به دلیل سادگی و امنیت بالا در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد.

 

ببینید: هرآنچه در مورد ارزهای دیجیتال باید بدانید 

البته فروش بیت‌کوین در این صرافی‌ها وتبدیل وجه به ریال برای کاربران ایرانی کار چندان ساده‌ای هم نیست. در بسیاری موارد کاربران ترجیح می‌دهند به سراغ سایت‌های داخلی و روش‌های ساده‌تری که برای فروش بیت‌کوین وجود دارند بروند.


فروش بیت‌کوین در سایت‌های ایرانی


خوشبختانه سایت‌های مختلفی برای فروش بیت‌کوین وجود دارند که هم استفاده از آنها ساده است و هم از امنیت بالایی برخوردار هستند.

با یک جستجوی ساده می‌توانید این سایت‌های معتبر را شناسایی کنید و نسبت به فروش بیت‌کوین خود اقدام کنید.

کوین نیک یک وب سایت خریدوفروش انواع ارزهای رمزنگاری‌شده است که امکان خریدوفروش انواع رمزارز مثل بیت‌کوین، تتر، اتریوم، ریپل، بیت‌کوین‌کش و… را برای کاربران ایرانی فراهم آورده است.

 

برای تبدیل بیت‌کوین به ریال کافی است در سایت کوین نیک ثبت‌نام کنید از بخش داشبورد گزینه فروش را انتخاب کنید، تیکت فروش بیت‌کوین یا هر رمزارز دیگری که قصد فروش آن را دارید را به سادگی در سایت ثبت کنید و در نهایت رمزارز خود را به عادلانه‌ترین قیمت ممکن به فروش برسانید.


مبادله همتابه همتا


در این شیوه از مبادله شخص فروشنده بیت‌کوین با فرد دیگری ارتباط برقرار کرده و توافق می‌کنند در ازای بیت‌کوین چیز دیگری به او بدهد.

ارتباط مستقیم فروشنده و خریدار مزایا و معایب خاص خودش را دارد. مبادله همتابه‌همتای رمزارزها به این شکل است که در یکی از سایت‌های معتبر ثبت نام می‌کنید و میزان بیت‌کوینی که قصد فروش آن را دارید اعلام می‌کنید. خریدوفروش در این سایت‌ها بسیار شبیه سایت‌های متداول خرید آنلای مثل ای‌بی است و رمزارز با قیمت توافقی مبادله می‌شود.

به کمک این سایت‌های واسط در زمان مناسب شخص مناسب را به راحتی پیدا می‌کنید.


مبادله مستقیم با اشخاص


در این روش گاهی از طریق کانال‌های تلگرامی، معرفی اشخاص به یکدیگر یا حتی مبادله بین دوستان و آشنایان خریدوفروش بیت‌کوین انجام می‌شود این روش خطرهای خاص خودش را دارد و به سبب ریسک بالا از سوی کارشناسان چندان توصیه نمی‌شود.

البته این به معنا نیست که هیچ‌گاه نباید با دیگران به صورت مستقیم رمزارزهای خود را مبادله کنید بلکه بیشتر مقصود این است که به سبب دشواری‌هایی که این روش دارد بهتر است تنها زمانی با این روش رمزارزهای خود را به فروش برسانید که فرد مقابل را به خوبی می‌شناسید یا نکات امنیتی لازم را با دقت تمام پیگیری کرده باشید.


اهمیت تأیید هویت در فروش بیت‌کوین


یکی از مساله‌های بسیار مهمی که هنگام فروش بیت‌کوین مطرح می‌شود، لزوم طی پروسه تأیید هویت است. صرافی‌های رمزارز مدارک زیادی برای شناسایی دریافت نمی‌کنند اما حداقل مراحل تأیید هویت برای فروش رمزارزها باید طی شود.

مساله تأیید هویت در ایران یک بحث بسیار مهم است و سایت‌های معتبر مبادله رمزارز برای پیشگیری از مشکلات احتمالی و امنیت هرچه بیشتر خریداران و فروشندگان این مرحله را جدی می‌گیرند.

هنگامی که به صورت مستقیم با خریدار مرتبط می‌شود و هویت او را به خوبی نمی‌شناسید آسیب‌های بسیاری ممکن است بروز کند و خطر از دست رفتن اموال دیجیتال شما به شدت احساس می‌شد.

این درحالی است که استفاده از وب‌سایت‌های معتبر ایرانی میزان ریسک را به مقدار بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

صرافی‌های بین‌الملل و سایت‌های معتبر پرداخت مثل پی‌پال هم این مرحله را طی می‌کنند که نشان می‌دهد مرحله تأیید هویت یک روند متداول در نظام‌های پرداخت جهانی به شمار می‌رود.


نتیجه‌گیری


هر شخصی که اقدام به خرید بیت‌کوین می‌کند روزی فروشنده آن خواهد بود، از آنجا که همه فعالان بازار روزی فروش بیت‌کوین را تجربه می‌کنند همواره به فکر این هستند که راهکاری را پیدا کنند که به راحتی از طریق آن بتوان بیت‌کوین فروخت.

روش‌های مختلفی برای فروش بیت‌کوین وجود دارد؛ اما به نظر می‌رسد در حال حاضر استفاده از سایت‌ها و پلتفرم‌های ایرانی بهترین راهکار تبدیل بیت‌کوین به ریال باشد.

برای اینکه به راحتی بتوانید بیت‌کوین خود را به فروش برسانید تنها کافی است در یکی از سایت‌های معتبر ثبت‌نام و اقدام به فروش بیت‌کوین کنید.

تقریبا به هر روشی که بیت‌کوین خود را خریداری کرده‌اید می‌توانید بیت‌کوین بفروشید. برای انتخاب سایت‌های معتبر حتما به سابقه کار، تیم اجرایی و شیوه پاسخگویی وب‌سایت‌ها به مشتری دقت کنید.

کوین نیک به عنوان دستیار شما در دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده این امکان را دارد که در اغلب ساعات شبانه روز نسبت به فروش انواع رمزارز شما اقدام کند.

کارشناسان کوین نیک آماده هستند به سؤالات احتمالی شما در این خصوص پاسخ بدهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا