صنعتصنعت، معدن، تجارت

اولین همایش خودروهای آینده برگزار می شود

فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری اولین همایش خودروهای آینده از ۱۳ تا ۱۵ بهمن در مرکز همایش های مدیریت صنعتی خبر داد.

همچنین بخوانید

فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری اولین همایش خودروهای آینده از ۱۳ تا ۱۵ بهمن در مرکز همایش های مدیریت صنعتی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ستاد برگزاری اولین همایش خودروهای آینده، دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این باره توضیح داد: با توجه به محدودیت منابع مالی در بخش دولتی باید با بکارگیری راهکارهای نوین، به فکر چاره اندیشی باشیم.
منوچهر منطقی با اشاره به ظهور فناوری های جدید در کشور گفت: با توجه به نیازهای کشور و ظهور فناوری های نوین در صنایع مختلف ستاد توسعه فناوری های ریاست جمهوری سیاست های جدیدی را برای حمایت و رشد و بالندگی این فناوری های نوآورانه در پیش گرفته است و بر همین اساس اولین همای ملی خودروهای آینده در بهمن ماه برگزار می شود.
به گفته منطقی اولین همایش خودروهای آینده با ۴ محور راهکارهای کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت به روش بهره گیری از پیشرانه های برقی، توسعه ایستگاه های شارژ برقی و زیرساختهای لازم برای ایجاد آن، تدوین استانداردهای متناسب با خودروها و وسایل نقلیه برقی متناسب با شرایط جغرافیایی ایران، رفع موانع قانونی و همکاری دستگاه های اجرائی مختلف جهت توسعه وسایل نقلیه برقی و بومی سازی قطعات و ماژولهای هایتک برقی برگزاری می شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین پیشنهاد کرد: در راستای رسیدن به مقاصد ملی کشور در زمینه جایگزین سوخت های فسیلی در راستای کاهش آلایندگی های هوا تحقیقات لازم از کشورهای پیشرو صورت بگیرد.
منطقی گفت: در عین حال که باید تحقیقات بین المللی در خصوص سوخت های جدید و جایگزین سوخت های فسیلی انجام شود، باید قوانین داخلی نیز بازنگری و اصلاح شوند.
وی در پایان ارائه سنایورهای مختلف برای تولید خودروهای برقی و موتورسیکلت‌، مطالعه دقیق قوانین و حمایت و حضور مداوم شرکت‌های دانش‌بنیان و بیزینس مدل نوآورانه را از جمله راهکارهای کلیدی برای انجام این امر مهم عنوان کرد و افزود: باید در این عرصه کارگر مستقلی شکل بگیرید و نتایج کار را به ارگان ها و نهادهای مرتبط گزارش دهد.
این همایش از ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه در محل مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی ساختمان شماره۲ واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی، شهرک والفجرف خیابان ایرانشناسی خیابان نهم، برگزار می شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www. http://futurecar.ir/fa یا شماره های دبیرخانه همایش، ۲۲۴۱۴۱۹۰ داخلی ۱۱۰۴ و ۱۱۳۳ و ۲۲۵۳۲۱۶۱ تماس بگیرند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا