صنعت، معدن، تجارت

هیچ‌کس اجازه افزایش قیمت شکر را ندارد/ذخایر تحت کلید دولت است

سخنگوی ستاد تنظیم بازاربا بیان اینکه تغییر گروه کالایی شکر به منزله افزایش قیمت نیست،از موجودی بی‌نظیر این کالای اساسی در کشور خبر دادوگفت: هیچ توزیع‌کننده‌ای اجازه افزایش نرخ شکر را ندارد.

محمدرضا کلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در شکر به دلیل تغییر گروه کالایی رخ نخواهد داد اظهار داشت: موجودی شکر در انبارها بی‌نظیر است و ذخایر این کالا مصرف چندین ماه کشور را کفاف می‌دهد درحالی‌که باید به ذخایر شکر وارداتی، تولید بیش از یک میلیون تنی در داخل کشور را هم اضافه کرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار کشور افزود: تولید شکر داخلی هر سال با برداشت شکر چغندری از مهرماه آغاز و تا پایان فصل برداشت و تولید شکر نیشکری در خرداد سال بعد از آن ادامه می‌یابد بنابراین شکر تولید داخلی نیز به کمک ذخایر وارداتی خواهند آمد.

وی تصریح کرد: موجودی شکر در انبارها بیش از ۱۰ برابر سال گذشته است، بر این اساس نرخ شکر در بازار هیچ‌گونه تغییری نخواهد داشت.

کلامی با بیان اینکه اگر مراکز توزیع‌کننده شکر قصد گرانفروشی یا افزایش قیمت داشته باشند، به شدت با آنها برخورد خواهد شد، گفت: انجمن صنفی تولیدکنندگان شکر در کنار کارخانجات، آمادگی کافی برای تأمین و توزیع به موقع شکر را دارند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار کشور تأکید کرد: به منظور حفظ آرامش بازار و تأمین نیاز سفره مردم، شکر با قیمت قبل توزیع شده و روند توزیع به شکل مستمر ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ذخایر وارداتی شکر که توسط بخش خصوصی تأمین شده، تحت کلید دولت است و هم‌اکنون موجودی کف بازار و شبکه‌های توزیع، بیش از ۱۰ برابر سال گذشته است و کالا به وفور در بازار توزیع می‌گردد.

وی در پایان گفت: نظارت بر بازار شکر به منظور جلوگیری از هرگونه گرانفروشی و سوءاستفاده احتمالی زیر رصد بازرسان قرار دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا