انرژی

۹۹.۵ درصد از استان قم تحت پوشش گازرسانی قرار دارد

ایسنا/قم مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: ۹۹.۵ درصد از استان و ۹۵ درصد از سطح روستاهای قم تحت پوشش گازرسانی قرار دارد.

علیرضا نصیری در پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با اشاره به عملکرد و برنامه‌های شرکت گاز استان قم عنوان کرد: کشور ایران از نعمت گاز برخوردار است و ما دارای ذخایر گازی فراوانی هستیم و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گازرسانی به سراسر کشور و مناطق محروم و دورافتاده آغاز شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم افزود: قبل از انقلاب، مناطق محدودی از نعمت گاز برخوردار بودند و بخش زیادی از گاز به شوروی سابق صادر می‌شد، اما امروز بیش از یک هزار و ۳۰۰ شهر و ۳۵ هزار روستا در کشورمان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز ۹۹.۵ درصد از استان و ۹۵ درصد از سطح روستاهای قم تحت پوشش گازرسانی قرار دارد و ۱۲ روستا به تازگی دارای گاز شده است، در این راستا ۱۳۵ روستا از میان ۱۶۰ روستای قم دارای نعمت گاز هستند.

نصیری بیان کرد: پروژه گازرسانی به سایر روستاهای قم در حال انجام است و در ابتدای سال ۹۹، با پوشش کامل تمامی روستاهای قم در طرح گازرسانی، قم نخستین استان سبز در کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید، یکی از مهم‌ترین رویکرد شرکت گاز توجه به واحدهای صنعتی است که در این باره اعتبارات گازرسانی به واحدهای صنعتی استان قم تا ۲۵۰ درصد افزایش یافته و هم اکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی تحت پوشش گاز است.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: در طرح توسعه شهرک‌های صنعتی نیز با توجه به اهمیت حضور سرمه‌گذاران و افزایش ظرفیت‌های تولید و اشتغال، در جهت افزایش ظرفیت‌های گازرسانی در حال تلاش هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت صرفه‌جوئی در مصرف گاز افزود: خدمت به مردم و پاسخ به مطالبات آنان، یکی از رویکردهای مهم شرکت گاز استان قم است و با همراهی همکاران در پاسخگوئی به مردم توانستیم در سال گذشته رتبه دوم در کسب رضایتمندی مردم را در سطح کشور از آن خود کنیم.

نصری بیان کرد: ما امیدواریم بتوانیم در جهت توسعه خدمات و نگهداری و مقاوم سازی تأسیسات گازی و جلب رضایت مشتریان، گام های بلندتری برداریم و به زودی شاهد گازرسانی به تمامی نقاط استان قم باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا