اقتصاد کلان

بررسی دوباره رفتار مالی جامانده‌های یارانه معیشتی در خرداد ۹۹

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته های معیشتی گفت: وضعیت بسته معیشتی کسانی که رفتار مالی خود را اصلاح کنند خردادماه مجدداً بررسی و درباره آنها تصمیم گیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته های معیشتی با اشاره به طرح کمیسیون مجلس برای ادغام یارانه نقدی و معیشتی گفت: به دو دلیل مخالف ادغام یارانه نقدی و بسته حمایت معیشتی هستیم. نخست به خاطر شبهه ای که به زیرساختِ متعلق به کشور وارد شده و دوماً هدف ما هدفمند کردن این موضوع برای اقشار مستضعف و نیازمند است.

میرزایی افزود: مجلس در تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ دولت را به حذف سه دهک بالای درآمدی مکلف کرد و ما هم این کار را شروع کردیم. هم اکنون بالای ۹۵ درصد سه دهک بالای درآمدی خودرو دارند و ناخوشایند است که ما از سهم قشر مستضعف کم کنیم و به سه دهک بالا بپردازیم.

میرزایی در مورد بررسی دوباره خانوارها برای پرداخت یارانه معیشتی گفت: تعداد زیادی از مردم مجبور می شوند که به نیابت از دیگران کارهای اقتصادی و مالی انجام دهند و در واقع مورد سوء استفاده قرار می گیرند اما نهایتاً وضعیت بسته معیشتی کسانی که رفتار مالی خود را اصلاح کنند خردادماه مجدداً بررسی و درباره آنها تصمیم گیری می شود.

همچنین بخوانید

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا