ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آذری جهرمی: آینده ایران با اقتصاد دیجیتال رقم می‌خورد

ایسنا/خراسان جنوبی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت هدف گذاری کرده که تا سال ۱۴۰۴ ده درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال برسد که برای رسیدن به این هدف از ظرفیت جوانان بهره خواهیم برد، گفت: سیاست گذاری‌ها به این سمت پیش می‌رود که اقتصاد دیجیتال را جایگزین اقتصاد نفتی کنیم.

محمدجواد آذری جهرمی، امروز دوشنبه ۱۴ بهمن، در بازدید از پنج طرح حوزه ICT در دهه فجر، به نمایندگی در روستای گارجگان خوسف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو سال گذشته خراسان جنوبی در رده‌بندی دسترسی به خدمات فناوری در رده ۳۱ قرار داشت، اما اکنون وضعیت بسیار رشد پیدا کرده است.

وی بیان کرد: حدود ۲۹۰ میلیارد تومان پروژه طی این دو سال انجام شد تا این استان در رتبه ۲۴ قرار گرفت و هفت رتبه ارتقاء یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با توجه به تعهداتی که به خراسان جنوبی داشتیم، خدماتی ارائه دادیم تا دسترسی مردم مطلوب‌تر شود، افزود: در گذشته استان شبکه فیبر نوری خوبی نداشت و ارتباطات آن رادیویی بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، آذری جهرمی اظهار کرد: مجموع روستاهایی که به شبکه ملی اطلاعات متصل بوده و به اینترنت دسترسی نداشتند، سه برابر میزان قبل میزان اتصال روستاهای استان و ۱۱۵ کیلومتر مسیر فیبر نوری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه فیبر نوری تقریبا کامل و به بهره برداری می‌رسد، افزود: مجموع سایت‌های استان تقریبا دو برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد:  ۲۵۰ هزار نفر از مردم استان به اینترنت متصل بودند که در حال حاضر ۸۰۰ هزار نفر به اینترنت متصل هستند؛ بنابراین سطح دسترسی مردم به اینترنت افزایش یافته است.

آذری جهرمی با اشاره به سرمایه گذاری‌های قابل قبول در این حوزه، ادامه داد: دولت دسترسی‌ها را برای مردم تسهیل کرده و علی رغم اینکه این استان به لحاظ توسعه فناوری اطلاعات در سطح پایین جدول استان‌های کشور بود با خلاقیت جوانان استان و با راه اندازی ۶۰ استارت آپ جزو استان‌های خوب بود.

وی با بیان اینکه طی این سفر بازدیدی از پیشرفت پروژه‌ها انجام می‌شود تا از نزدیک در جریان خدمات دولت قرار گیریم، بیان کرد: در خصوص رونق کسب و کارهای اینترنتی سیاست گذاری خوبی در شورای عالی فضای مجازی انجام گرفت. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در هفت سال اخیر یک توسعه بسیار عالی در فضای اطلاعاتی و فضای مجازی کشور رخ داد و اکنون ۷۰ میلیون کاربر داریم که در دنیا بی‌نظیر هستند.

آذری جهرمی با اشاره به چالش‌های متعدد و تغییرات بسیار زیاد در ماه‌های اخیر، ادامه داد: در مسائل آبان‌ماه و اتفاقاتی مانند فیلترینگ و اتفاقات قطع اینترنت، روحیه کسب و کارها ضعیف شد.

وی در مورد دستاوردهای جدید این حوزه نیز یادآور شد: طی روزهای آینده خبرهای خوشی در خصوص ماهواره‌ها به مردم خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا