بانکبانک و بیمه

حضور فعال بانک کارآفرین در هشتمین همایش اخلاق حرفه‌ای جامعه مهندس

هشتمین همایش اخلاق حرفه‌ای جامعه مهندسان مشاور ایران با حضور فعال بانک کارآفرین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک کارآفرین، این همایش روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه با «محوریت مدیریت حرفه‌ای در تنگنای اقتصادی با رویکرد اخلاقی» و با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه تجربیات و دانش در حوزه اخلاق حرفه‌ای، با حضور جمعی از متخصصان و صاحبنظران رشته‌های‌ مهندسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این همایش مهندس عطاءاله آیت‌اللهی رئیس شورای اخلاق حرفه‌ای جامعه مهندسان مشاور ایران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این رشته تصریح کرد: تمام رشته‌های مهندسی که در نظارت و بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای کشور نقش کلیدی دارند، در جامعه مهندسان مشاور ایران فعالیت دارند. فعالان رشته مهندسی باید بر مبنای اخلاق حرفه‌ای عمل کنند.

وی همچنین افزود: اصول اخلاق حرفه‌ای در سال ۱۳۸۴ تدوین و در ادامه برنامه‌های موثری در این بخش اجرا شده است. هم‌اکنون کمیته مشترکی با حضور سازمان برنامه و بودجه در حال شکل‌گیری است و قرار است در آینده به عنوان یکی از الزامات در دستورالعمل‌ها آورده شود.

آیت‌اللهی با بیان این که امروز مدیریت تنگنای اقتصادی با رویکرد اخلاقی مطرح شده است، افزود: معتقدیم حرفه مهندسی در سایه اخلاق اثرگذار خواهد بود و حتی اگر شرایط اقتصادی از این هم سخت‌تر شود، اصول اخلاقی نباید فراموش شود.

گفتنی است، جامعه مهندسان در دهه ١٣۴٠ و با هدف ایجاد یک نظام حرفه‌ای برای کنترل و احقاق حقوق صنفی اعضای جامعه و دستیابی به استقلال فنی و تکنولوژی پیشرفته منطبق با شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی و اقتصادی کشور تشکیل شده و از آن تاریخ تاکنون در قالب یک تشکل منسجم فعالیت‌های ‎حرفه‌ای خود را دنبال می‌کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا