اقتصاد کلان

نقشه بدخواهان ایران، تحمیل انزوا به اقتصاد ماست

ایسنا/مرکزی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: نقشه بدخواهان ایران، تحمیل انزوا به اقتصاد ماست و این نقشه به هر صورتی باید با شکست مواجه شود.

محمد نهاوندیان صبح امروز ۱۷ بهمن ماه در آیین افتتاحیه ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک، ضمن اشاره به ایام الله دهه فجر با بیان اینکه دهه فجر فرصتی برای جشن گرفتن همت‌های بلند و هدف‌گیری خردمندانه است، اظهار کرد: اتاق بازرگانی تنها یک ساختمان نیست بلکه کانون هم‌اندیشی، همکاری و همدلی اقتصاد ایران است و قرار است در این ساختمان ازین پس سرود سازندگی و آینده نگری نواخته شود.

وی افزود: در مفاهیم اسلامی تاکید بر همت بلند داشتن بوفور مشاهده می شود که این روزها هم روز همت‌های بلند است. در شرایط دشواری که بدخواهان ایران طی دو سال اخیر به اقتصاد ایران تحمیل کرده اند به خوبی بر همگان واضح است که نه تنها آنها در نقشه های خود موفق نشدند بلکه التهابات فرونشسته و تورم در حال طی کردن سیر نزولی است و تراز تجاری در ۱۰ ماهه سال جاری مثبت شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: افتتاح‌های مختلف و سرمایه گذاری های حوزه اقتصادی نشان از آن دارد که ایران متوقف شدنی نیست و این شعله خاموش نمی‌شود  امروز سیاست دولت، سیاست تسهیل و گشایش است.

نهاوندیان بیان کرد: امروز فضای تصمیم گیری کشور فضای توجه و اهتمام به نظرات بخش خصوصی و رفع مشکلات بخش خصوصی است به همین جهت آئین افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی اراک تنها یک افتتاح نیست بلکه آئین ترسیم مسیر همفکری بین سیاست گذار، فعال اقتصادی و اندیشمندان اقتصادی به عنوان یک مثلث توانمند است که این مثلث می تواند برکت افزای اقتصاد ایران باشد.

وی با اشاره به لزوم حراست از حق حضور و مشارکت در اقتصاد جهانی گفت: نقشه بدخواهان ایران، تحمیل انزوا بر اقتصاد ایران است و به هر صورتی باید این نقشه با شکست مواجه شود. شکوفایی اقتصادی ایران، بهبود زندگی نسل آینده و عزتمندی این سرزمین مرهون اعتلای حضور ایران در جامعه جهانی است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه برنامه انزوای اقتصادی نیست، بلکه به معنای افزایش توان اقتصاد ایران برای اثرگذاری و مشارکت دوسویه در اقتصادی جهانی است.

نهاوندیان با اشاره به هدف بدخواهان ایران برای محدود کردن تجارت ایران گفت: علاوه بر موفق نبودن این توطئه، شاهدیم که صادرات غیرنفتی ایران روند صعودی هم داشته است، البته موانعی در این مسیر وجود دارد که رفع این موانع باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه سیاست راهبردی ایران در مقابله با افرادی که قصد سنگ اندازی دارند، سیاست گشایش است، گفت: تسهیل و گشایش وظیفه سیاست گذاران و استفاده از این مسیر و ابتکار در گشایش راه های جدید وظیفه بنگاه های اقتصادی است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: در حرکت اقتصاد و سیاست نیازمند افزایش تعاملات بین المللی هستیم و نباید به هیچوجه به کسانی که به دنبال بستن مسیر ایران در روابط مختلف از جمله روابط بانکی، مالی، سرمایه گذاری و… هستند کمک کنیم.

نهاوندیان با بیان اینکه تحلیل های امکان سنجی در خصوص پروژه های مختلف اقتصادی ایران در مقایسه با دیگر بازارهای منطقه نشان از آن دارد که سرمایه گذاری در ایران سودآورتر و ماندگارتر است، گفت: با توجه به این ظرفیت برخی سودجویان قصد دارند با فضاسازی سیاسی، ریسک کار اقتصادی با ایران را بالا ببرند و در این شرایط می طلبد که مسیر فضای سیاسی را مساعدتر و مستعدتر از هرجا و هر زمان دیگر ثابت نگه داریم.

وی تاکید کرد: باید چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب را با افق روشنتر و درخشان تری نسبت به گذشته برای نسل آینده ترسیم کرد تا نسل آینده نیز بتواند با قدرت این مسیر را ادامه دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا