بورسبیمهفرابورس

آغاز عملیات بازارگردانی برای شرکت بیمه تجارت نو

بر اساس اعلام مدیریت نظارت بازار و بازرسی فرابورس ایران از یکشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۹۸، عملیات بازارگردانی شرکت بیمه تجارت نو که با نماد معاملاتی «بنو» در بازار پایه زرد فرابورس درج شده است، آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، از فردا به مدت یک سال، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی تجارت اعتماد ایرانیان مسئولیت بازارگردانی سهام شرکت بیمه تجارت نو را که در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی قرار دارد، بر عهده خواهد داشت.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، قرار است عملیات بازارگردانی سهام بنو به روش مبتنی بر حراج انجام شود و حداقل معاملات روزانه که بر عهده بازارگردان قرار دارد ۵۰۰ هزار سهم بوده و حداقل سفارش انباشته نیز ۲۵ هزار سهم خواهد بود.

همچنین بخوانید

 از آنجا که نماد «بنو» در تابلو زرد بازار پایه قرار دارد، دامنه نوسان عادی سهم ۳ درصد است اما دامنه مظنه در عملیات بازارگردانی ۲ درصد تعیین شده است.

از ابتدای بهمن‌ماه جاری تاکنون، عملیات بازارگردانی برای سه شرکت فرابورسی «توسعه مولد نیروگاهی جهرم»، «صندوق سرمایه‌گذاری با ‏درآمد ثابت معیار» و «شرکت اعتباری ملل» آغاز شده است.

هدف از وجود بازارگردان در جریان معاملات هر نوع ورقه بهادار اعم از سهام یا اوراق، تنظیم عرضه و تقاضای بازار بوده و تحدید دامنه نوسان، افزایش نقدشوندگی ورقه بهادار و تنظیم عرضه و تقاضای بازار از جمله مهم‌ترین مزایایی است که با حضور بازارگردان در جریان معاملات هر نوع ورقه بهادار می‌توان به آن دست یافت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا