بانکبانک و بیمه

پرداخت ۱۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در استان بوشهر

 

تعاون از پرداخت ۱۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاون گران و کارآفرینان استان بوشهر طی ده‌ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون که به همراه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزیر و روسای دستگاه‌های تابعه وزارتخانه در استان بوشهر حضور یافته است اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در ده‌ماهه ابتدایی سال جاری به میزان ۱۵۳۰ میلیارد ریال به بخش‌های گوناگون اقتصادی استان تسهیلات پرداخت‌نموده است که به نسبت مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به حضور بانک توسعه تعاون در طرح‌های ملی در ادامه افزود: این بانک طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را به‌صورت هم‌زمان و به نحو متوازن در همه استان‌ها به‌پیش برده است، سهمیه اختصاص‌یافته به استان بوشهر، اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به میزان ۵۱۸ میلیارد ریال بوده است که به‌صورت صددرصدی محقق شده است.
مهدیان با اشاره به طرح‌های قابل بهره‌برداری به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: این بانک با بهره‌گیری از مزیت طرح‌های ملی توسعه‌ای، نسبت به حمایت از واحدهای تولیدی اقدام نموده است، به‌عنوان نمونه واحد تولید جوجه یک‌روزه جلال همتی با تسهیلات ۸۰ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون آماده بهره‌برداری است.
وی تأسیسات عظیم گازی پارس جنوبی و واحدهای پتروشیمی و انرژی مستقر در عسلویه، جم، کنگان را از صنایع ملی و بین‌المللی واقع در استان بوشهر عنوان نمود و افزود: این منطقه در مجاورت سواحل خلیج‌فارس از مناظر بی‌بدیل و جاذبه گردشگری برخوردار است و ازاین‌رو کمک به راه‌اندازی واحدهای اقامتی بومی در رونق گردشگری و ایجاد مشاغل پایدار حائز اهمیت است.
مهدیان در مراسم افتتاح مجتمع گردشگری و اقامتی روستای بزبار شهرستان عسلویه گفت: بانک توسعه تعاون مبتنی بر مطالعات آمایشی و با شناسایی مزیت‌های منطقه‌ای و تعامل با کارآفرینان، به تخصیص مناسب و اثربخش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخته است. مجتمع گردشگری و اقامتی روستای بزبار شهرستان عسلویه با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی و با استفاده از تسهیلات ۵۸ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون موجبات اشتغال ۴۰ نفر از بویمان منطقه را فراهم آورده است.
گفتنی است محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مقامات ارشد این وزارتخانه از پروژه بزرگ ABS صنعت پتروشیمی بازدید نمودند و در ادامه ضمن بازدید از سایت پتروشیمی جم و شرکت در کارگروه اشتغال در رونق تولید، از دو محصول پلیمری پتروشیمی رونمایی گردید.
شایان‌ذکر است در این جلسات عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر و خانم الماسی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. همچنین سید مجتبی حسینی مدیر شعب استان بوشهر و حجت اله شمس رئیس اداره حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون نیز مهدیان را همراهی می‌کردند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا