انرژی

احصای ۸۰۰ نیاز فناورانه در گردهمایی فناورانه صنعت نفت/حضور ۱۰ شتابندهنده

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه نفت که در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود، گفت: تاکنون بالغ بر ۸۰۰ نیاز فناورانه از سوی شرکت‌های صنعت نفت احصا شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر سیاوش ملکی‌فر در مورد میزان استقبال از گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت اظهار کرد: هزار نفر برای حضور در این گردهمایی سه روزه ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام همچنان ادامه خواهد داشت. 

وی هدف از  برگزاری این گردهمایی را کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از تولید داخل و توسعه همکاری‌های فناورانه میان تولیدکنندگان بزرگ و صاحب‌نام حوزه نفت کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: این رویداد با حضور فعالان این حوزه در راستای رویکرد صندوق نوآوری و شکوفایی مبنی بر حمایت از رونق تولید و ساخت داخل محصولات و ملزومات صنعت نفت کشور برگزار می‌شود و محورهای آن شامل مواد و محصولات شیمیایی، نرم‌افزار و پلتفرم، خدمات، تجهیزات و قطعات است.

همچنین بخوانید

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در این گردهمایی ۱۰ شتابدهنده حضور فعال خواهند داشت و نمایشگاه جانبی این رویداد نیز با حضور ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های این گردهمایی سه روزه شامل برگزاری بالغ بر ۳۵ نشست‌ معرفی نیازهای فناورانه حوزه نفت، نشست‌های معرفی توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها، نشست‌های تجاری یا  B2B، نشست‌های انتقال تجربه، شناسایی، ارزیابی و انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه صنعت نفت به منظور بهره‌مندی از مزایا و حمایت‌های درون و برون سازمانی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، دیدار با مدیران و کارشناسان صنعت نفت، معرفی خدمات و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌ها و استارتاپ‌های این صنعت است.

ملکی‌فر با تاکید بر خدمت لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی برای خریداران محصولات دانش‌بنیان، گفت: صندوق به عنوان برگزارکننده این گردهمایی و اصلی‌ترین نهاد تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، خدمات و ابزارهای مالی متنوع خود را در این گردهمایی معرفی خواهد کرد و قراردادهای همکاری فناورانه‌ای را که طی این گردهمایی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان منعقد شود را از طریق خدمات لیزینگ تامین مالی خواهد کرد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد اهداف برگزاری رویدادهای تخصصی از سوی این صندوق نیز گفت: رویدادهای فناورانه با هدف توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ابزارهای صندوق نوآوری برای بهره‌مندی در قراردادها با صنایع مختلف کشور برگزار می‌شود. صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه دارد که به شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع مختلف کمک کند و صنایع بزرگ به عنوان خریداران، نیازهای فناورانه را به میدان بیاورد و در طرف دیگر عرضه‌کنندگان فناوری حضور دارند.

به گفته ملکی‌فر در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه نفت، نشست‌های ارائه نیازهای فناورانه شرکتهای فعال در این حوزه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین نیازهای فناورانه این شرکتها ارائه می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری شرکت ملی نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی گاز ایران، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش ‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه نفت را از ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا