امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اجرای قانون رفع تداخل زمین توسعه کردستان را به دنبال دارد

سنندج- رییس سازمان امور اراضی کشوریکی از بزرگترین کارهای تاثیرگذار در توسعه استان کردستان را اجرای قانون رفع تداخل زمین ذکر کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا اورنگی امروز چهارشنبه در دوازدهمین ستاد توسعه باغات کردستان در سنندج با اشاره به اینکه یکی از طرح های مصوب  سفردولت یازدهم به این استان بحث توسعه باغات در اراضی شیبدار است، گفت: این موضوع در دو سال اخیر به طور جدی در دستور کار همکاران سازمان جهادکشاورزی، منابع طبیعی قرار گرفته و اقدامات مطلوبی هم در این راستا انجام شده است.

وی عنوان کرد: در این سفر اعتباری در حدود ۴۸ میلیارد تومان مصوب شد که بخشی از آن سال گذشته به استان تخصیص داده شد و مابقی آن را هم امسال تخصیص خواهیم داد.

وی اقدامات و فعالیت های استان در اجرای این طرح را قابل تقدیر خواند و اظهارداشت: مجموعه کار هماهنگ و منسجمی که در ۶ شهرستان استان انجام شده بود نشان می دهد که همکاران با تعهد و احساس مسئولیت  زیادی کار را آغاز کردند.

رییس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: از نظرمسائل حقوقی هم سازوکاری که در استان تنظیم شده است بدین گونه است که اراضی در قالب تشکل های تعاونی و به طور اجاره ای در اختیار متقاضیان قرار داده شده و می شود.

وی اظهارداشت: بی شک  اجرای بهتر و سریع تر طرح توسعه باغات استان نیاز به پشتیبانی جدی از نظر اعتبارات استانی هم دارد.

وی یکی از بزرگترین کارهای تاثیرگذار در توسعه استان کردستان را  اجرای قانون رفع تداخل زمین ذکر کرد و گفت: با اجرای این قانون نگرانی چندین ساله کشاورزانی که در اراضی ملی سال هاست اقدام به تولید و کشت می کنند، برطرف شده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: خوشبختانه در این استان علی رغم پراکنش، تعدد و  خرد بودن عرصه ها در راستای اجرای این قانون اقدامات مطلوبی انجام شده بود به گونه ای که  کردستان مقام نخست را دراین زمینه کسب کرده است.

اورنگی بیان کرد:  فعالیت های این استان نشان می دهد که ضمن رعایت قانون، بسیج عمومی از کارکنان جهاد و منابع طبیعی و مشارکت مردم در راستای بزرگترین اقدام دولت در جهت ایجاد امنیت و توسعه بخش کشاورزی و فعالیت اقتصادی و رفع دغدغه های تولید کنندگان کشاورزی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه برای این موضوع منابع اعتباری خوبی پیش بینی شده، که در یک مرحله ۲ میلیارد تومان به استان پرداخت شده  وامسال هم بیش از این میزان اعتبار در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا کار تهیه نقشه و تجمیع آنها به طور مطلوب انجام شود.

اورنگی هدف از سفر خود به استان را بررسی روند پیشرفت کار و اطلاع از مشکلات پیش روی آن ذکر کرد و اظهارداشت:  برای پیشبرد سریع تر این طرح تصمیماتی در این سفر گرفته می شود.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا