ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هوش مصنوعی متون قدیمی ویکی‌پدیا را بازنویسی می‌کند

محققان یک سیستم "هوش مصنوعی" ساخته‌اند که می‌تواند به طور خودکار متون قدیمی در ویکی‌پدیا را بازنویسی کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از انگجت، این سیستم که ساخت محققان دانشگاه “ام‌آی‌تی” است، به طور خودکار جملات قدیمی و منسوخ در ویکی‌پدیا را بازنویسی می‌کند.

از آنجا که کاربران گوناگونی متون مورد نظر را خود را به ویکی‌پدیا وارد می‌کنند، سیستم هوش مصنوعی ساخت محققان “ام‌آی‌تی”، لحن انسانی متن را حفظ می‌کند. به طوری‌که با خواندن متن بروزرسانی شده، ناهماهنگی در متن به وجود نمی‌آید.

همچنین بخوانید

این سیستم که مبتنی بر “یادگیری ماشین” است، به نحوی آموزش دیده شده که می‌تواند تفاوت میان جملات یک مقاله در ویکی‌پدیا با جملاتی که مدعی شده بروزرسانی شده‌اند را درک کند.

“یادگیری ماشین” یکی از شاخه‌های وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی است که به تنظیم و اکتشاف شیوه‌ها و الگوریتم‌هایی می‌پردازد که بر اساس آن‌ها رایانه‌ها و سامانه‌ها توانایی یادگیری پیدا می‌کنند.

اگر سیستم مذکور تناقضی میان این دو جمله پیدا کند، کلماتی که باید از جمله حذف شوند و کلماتی که باید باقی بمانند را شناسایی می‌کند.

پس از آن، یک چهارچوب رمزگذار- رمزگشا تصمیم می‌گیرد که چگونه جملات ویکی‌پدیا را بازنویسی کند.

همچنین، این سیستم هوش مصنوعی می‌تواند برای تکمیل مجموعه داده‌ها استفاده شود. به این ترتیب دقت و صحت متون در ویکی‌پدیا هم افزایش می‌یابد.

هنوز این  سیستم  آماده استفاده نیست و اگر محققان آن را اصلاح کنند، ممکن است برای ایجاد ویرایش‌های جزئی در ویکی‌پدیا، مقاله‌های خبری و یا سایر اسناد مفید باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا