بانکبانک و بیمه

راه هموار دریافت رمز دوم پویا در بانک تجارت

دریافت رمز دوم پویا در بانک تجارت با مسیرهای ساده امکان پذیر است.

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، رئیس اداره روابط عمومی  بانک تجارت با اشاره به تعیین آخرین مهلت استفاده از رمز دوم ایستا توسط بانک مرکزی به تشریح مزیت‌های فعال‌سازی و استفاده از رمز دوم پویا در بانک تجارت پرداخت.

محمد احمدی‌آذر گفت: فعال‌سازی رمز دوم پویا ارتباطی مستقیم با افزایش امنیت حساب مشتریان دارد و هموطنان می‌توانند به راحتی با فعال سازی رمز دوم پویا در بانک تجارت، خیال خود را از بابت فیشینگ و کلاهبرداری‌های مرتبط با کارت‌های بانکی در تراکنش‌های بدون کارت راحت کنند.

وی با بیان اینکه دارندگان کارت‌های بانکی بانک تجارت یکی از بهترین شرایط را برای دریافت رمز پویای کارت‌های بانکی خود تجربه می‌کنند گفت: فعال‌سازی آسان و بدون دردسر رمز یکبار مصرف دغدغه‌ای است که مشتریان بانک‌ها در این روزها با آن مواجه هستند. بانک تجارت با پیاده‌سازی سه روش دریافت رمز پویا از طریق نصب همراز، کد دستوری و همچنین دریافت پیامکی رمز پویا از سامانه هریم بانک مرکزی در کنار امکان مراجعه حضوری در شعب، تلاش کرده تا بهترین و ساده‌ترین مسیر را برای مشتریان خود در دریافت رمز پویای بانکی فراهم کند.

احمدی‌آذر در توضیح روش دریافت رمز پویا از طریق اپلیکیشن همراز به مکان‌یابی مناسب دستگاه‌های خودپرداز بانک تجارت در سطح شهرها اشاره کرد و گفت: شعب و دستگاه‌های خودپرداز این بانک در بسیاری از استان‌ها و شهرهای سراسر کشور گسترده شده و تنها کافی است مشتریان با مراجعه به دستگاه خودپرداز و انجام مراحل فعال‌سازی و نصب اپلیکیشن همراز، رمز دوم پویای حساب خود را دریافت کنند. در این روش سریال برای مشتریان از طریق خودپرداز صادر و کد فعال‌سازی نیز از طریق ارسال به شماره تلفن همراه مورد تایید مشتری ارسال می‌شود که این کد و شماره سریال در برنامه همراز وارد می‌شود.

رئیس اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک تجارت در تشریح مزیت‌های برنامه همراز این بانک گفت: از مزایای برنامه همراز اینکه ورود با اثر انگشت و امکان کپی رمز پویا از طریق برنامه نیز مهیا است. همچنین دارندگان اپلیکیشن همراه بانک تجارت برای دریافت رمز دوم پویا در انتقال وجه‌های شتابی نیازی به این ندارند که از برنامه خارج شده و رمز را دریافت کنند؛ بلکه در زمان ورود رمز، کافی است گزینه همراز را لمس کرده و با درج رمز مخصوص همراز، رمز پویا بلافاصله وارد قسمت رمز دوم می‌شود.

برنامه همراز از طریق سایت این بانک به نشانی www.tejaratbank.ir در دسترس مشتریان قرار دارد که پس از دریافت از طریق تلفن همراه امکان ورود اطلاعات کارت برای مشتری فراهم است.

رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت با اشاره به اینکه به تازگی درخواست فعال‌سازی رمز پویا بدون نیاز مراجعه به دستگاه ATM و از طریق نسخه اندروید همراه بانک تجارت نیز فراهم شده است گفت: کاربران همراه بانک تجارت می‌توانند با به‌روزرسانی این اپلیکیشین از طریق سایت اینترنتی بانک تجارت و کافه بازار، در بخش خدمات، خدمت فعال‌سازی رمز پویا را انتخاب کرده و با گزینش تجارت کارت مورد نظر خود، نسبت به فعال‌سازی و یا غیرفعال‌سازی رمز دوم پویای آن کارت اقدام کنند.

احمدی‌آذر یادآور شد: این بانک به منظور ایجاد تنوع در دریافت رمز دوم پویا اقدام به راه‌اندازی کد دستوری ۸۸#*۷۸۸* کرده است تا مشتریان فارغ از هوشمند یا غیرهوشمند بودن گوشی خود از این سرویس بهره‌مند شوند. ثبت کارت در سامانه رمز پویا در بستر USSD به صورت غیرحضوری بوده و کاربران پس از شماره گیری کد #۸۸*۷۸۸* و انتخاب رمز پویا، با هدف امنیت بیشتر ضرورت دارد یک عدد ۵ رقمی را به عنوان رمز انتخاب کنند. پس از آن، برای ثبت نام، شماره ۱۶ رقمی روی کارت، کد ملی و رمز دوم ایستا را وارد کرده و در صورت تائید اطلاعات و مطابقت با شماره تلفن همراه ثبت شده در اطلاعات حساب بانکی، پیامکی مبنی بر موفقیت ثبت نام برای کاربر ارسال می‌شود.

وی افزود: همچنین روش صدور رمز دوم پویا از طریق سامانه «هریم» بانک مرکزی در درگاه‌های اینترنتی در دسترس قرار گرفته و مشتریان از این روش نیز می‌توانند رمز دوم خود را برای انجام تراکنش‌ها دریافت کنند. مشتریان همراه بانک تجارت در روش دریافت رمز از «هریم» بانک مرکزی زمان درج رمز دوم پویا می‌توانند سامانه هریم بانک مرکزی را انتخاب کرده و بلافاصله رمز یکبارمصرف خود را از طریق پیامک دریافت کنند. در سایر درگاه‌ها نیز مشتریان بانک تجارت می‌توانند از طریق کلیک روی دکمه درخواست رمز پویا در سامانه هریم، رمز یکبار مصرف خود را به صورت پیامکی اخذ کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا