امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

امسال به وفور میوه و گوشت داریم/ تولید ۲ برابری سیب و پرتقال

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: امسال تولید گوشت و مرغ عالی و چهار ماه است که مازاد تولید داریم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، حسن عباسی معروفان در یک برنامه تلویزیونی گفت: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گرفته که تولید مستمر داشته باشیم الان وضع ذخایر استراتژیک ما کافی و خوب است و از اول امسال تا امروز گوشت مرغ وارد نکرده‌ایم و گوشت قرمز هم بخش خصوصی وارد کرده و ما گوشت تولید داخل را برای ذخیره استراتژیک و حمایت از تولیدکنندگان خریداری می‌کنیم و هیچ نیازی به واردات نداریم.

وی درخصوص قیمت دام زنده کیلویی ۲۸ هزار تومان و نرخ متفاوت گوشت در سطح شهر گفت: گوشت‌ها کیفیت متفاوت دارد گوشت گوساله با کیفیت شقه‌ای باید کیلویی ۷۲ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد و گوشت گوسفند ۸۳ هزار تومان و اگر فروشنده‌ای بیشتر از این می‌فروشد باید دید کجای شهر است ضمن اینکه خود مردم هم باید از مراکزی که گوشت را به قیمت مصوب می‌فروشند خریداری کنند.

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان نیز گفت: تولیدات میوه ما به ویژه تولید سیب و پرتقال دو برابر پارسال است و کیفیت سیب و پرتقال هم درجه یک است و آنقدر تولید داریم که پیشنهاد کرده‌ایم به دولت با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری شود که کشاورزان متضرر نشوند و اجازه دهند صادرات هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: ۳۰ هزار تن پرتقال و ۳۰ هزار تن سیب برای کل کشور و ۴ هزار تن پرتقال و ۳ هزار تن سیب هم برای تهران تامین شده، الان حدود ۱۲ هزار تن ورودی سیب و پرتقال در استان تهران داریم و شب عید بالای ۳۰ هزار تن در میادین عرضه داریم.

دارایی نژاد با بیان اینکه واردات موز برای شب عید برنامه ریزی شده است گفت: برای صادرات هم به کشورهایی مثل روسیه، افغانستان، هندوستان، پاکستان و عراق برنامه ریزی کرده‌ایم.

ابراهیمی نیا، رئیس اتاق اصناف هم با بیان اینکه دولت هیچ دخالتی در بازار ندارد و فقط نظارت می‌کند گفت: گذشته از نظارت اصناف و اتحادیه‌ها و تعزیرات، مردم خودشان بهترین ناظران هستند و اگر کالایی برچسب قیمت ندارد نخرند.

او با بیان اینکه در واقع نیازی به نمایشگاه‌های بهاره هم نیست افزود: شرایط امسال خیلی متفاوت است و خود اصناف و کسبه و بازار در ارزان فروشی رقابت می‌کنند.

یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که در آستانه عید امکان گرانفروشی فراهم نشود سال گذشته قیمت مرغ ۱۲ هزار تومان بود، اما در همین تهران ۲۰ هزار تومان فروخته شد و حتی میوه‌های تنظیم بازار را عده‌ای تا ۳ برابر قیمت به مردم می‌فروختند. با اینکه قیمت دام زنده کیلویی ۲۷ هزار تومان است، اما قیمت گوشت گرم پایین نیامده و همان ۱۰۰ هزار و ۱۱۰ هزار تومان و گوساله ۹۰ هزار تومان به دست مردم می‌رسد.

محمدرضا کلامی، مدیرکل تنظیم بازار وزارت صمت هم با اشاره به اقدامات انجام گرفته و ذخایر کافی گوشت و مرغ و میوه و برنج و شکر و … گفت: نظارت‌ها و بازرسی‌ها برای جلوگیری از تخلف و گران فروشی مستمر وجود دارد، اما خود مردم هم باید اقلام گران یا بدون درج قیمت را نخرند.

حسین محمدی، رئیس اتحادیه قالیشویان هم با بیان اینکه قیمت‌های شستشو امسال نسبت به پارسال تغییر نکرده است گفت: مردم حتماً به قالیشویان مجاز و صاحب جواز مراجعه کنند تا متضرر نشوند.

علیرضا نیک آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو هم گفت: ۱۰۰ واحد تعمیرگاهی در ایام عید کشیک هستند و به خدمات دهی ادامه خواهند داد و ۸۰ بازرس اتحادیه هم در سطح شهر بر کار تعمیرکاران نظارت دارند و اگر مردم مشکلی داشتند با شماره ۷۷۶۴۶۰۶۰ تماس بگیرند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا