انرژی

آیین کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی مازندران با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو

ایسنا/مازندران آیین آغاز عملیات اجرایی آماده سازی ساختگاه نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان محمودآباد ظهر امروز با حضور وزیر نیرو رضا اردکانیان، مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، فرماندار محمودآباد، امام جمعه شهرستان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی گلنگ‌زنی شد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر امروز در آیین کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه امیدواریم با شروع عملیات احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، این منطقه جزء کانون‌های پر رونق در استان مازندران شود، اظهار کرد: تا پایان سالجاری ۲۲۷ پروژه بزرگ را با سرمایه‌گذاری ۳۳ میلیارد تومان در تمامی استان‌های کشور افتتاح می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هدف ما از سرمایه‌گذاری در تمامی استان‌های کشور کانون توجه قرار دادن بیشتر بر روی پروژه‌هایی بوده که تا پایان سال به اتمام می‌رسد و وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

همچنین بخوانید

وزیر نیرو با اشاره به اینکه وظیفه دولت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت برق در سال آینده باید باشد، گفت: علاوه بر نیروگاه‌هایی که تا پایان سال به مدار بهره‌برداری می‌آید، همزمان نیروگاه‌هایی نیز کار اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

اردکانیان ادامه داد: یکی از مهمترین نیروگاه‌ها این پروژه سیکل ترکیبی در محمودآباد مازندران بوده است و امیدواریم طبق برنامه زودتر فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار انجام شود.

این پروژه با ورود سرمایه‌گذار بین ۶ تا ۹ ماه به سرانجام می‌رسد

مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در ادامه مراسم نیز با بیان اینکه این پروژه با ورود سرمایه‌گذار بین ۶ تا ۹ ماه به سرانجام می‌رسد، افزود: این پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه محمودآباد ۱۶۰ مگاوات برق تولید می‌کند و زیر ساخت‌ها را باید وزارت نیرو آماده کند که در استان مازندران اقدامات در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: به محض انتخاب سرمایه‌گذار کلنگ اجرایی زده خواهد شد.   

به گزارش آرمان اقتصادی، در پیک تابستان سالجاری تراز تولید و مصرف در استان مازندران منفی بوده یعنی میزان تولید کمتر از میزان مصرف است بنابراین در وزارت نیرو تصمیمی بر احداث نیروگاهی در این استان اتخاذ شد.

گفتنی‌ست؛ در منطقه معلم کلا بخش سرخرود شهرستان محمودآباد با افت ولتاژ شدید روبه رو هستیم و نیاز است توان اضافه‌ای به شبکه در این نقطه تزریق شود که با اخذ مجوزات احداث این نیروگاه خصوصا مجوز محیط زیست طی روند سه ساله کارهای مقدماتی با سرمایه وزارت نیرو آماده و زمینه برای ورود سرمایه گذاران داخلی فراهم شده است.

براساس قوانین جدید وزارت نیرو اسناد مناقصه مهیا و ۶ ماه بر روی کار و تحویل وزارت خانه شد که در نهایت نوع نیروگاهی که برای این منطقه پیش‌بینی شده نیروگاه نسل جدید با راندمان ۶۰ درصد که یک بلوک ۵۰۰ مگاواتی است و حدود ۳۰۰ میلیون یورو در این منطقه سرمایه گذاری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا