بورسبورس اوراق

بازدهی بورس به ۱۵۷ درصد رسید

بازدهی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای امسال تا پایان هفته منتهی به ۲۳ بهمن ماه، به ۱۵۷ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، شاخص کل بورس اوراق بهادار که نخستین روز کاری امسال را از عدد ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد آغاز کرده، هم اکنون به ۴۵۹ هزار و ۸۰ واحد رسیده است که حکایت از رشدی ۱۵۷ درصدی دارد.

طی ۲۱۴ روز معاملاتی سال ۹۸، تعداد ۹۶۱میلیارد و ۲۱۰میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۹۶۰هزار و ۲۸۸میلیارد ریال در ۹۰میلیون و ۲۰۶هزار و ۳۶۸دفعه در بورس اوراق بهادار دادوستد شد.

همچنین بخوانید

در این مدت ۶۳۱میلیارد و ۸۵۸میلیون سهم به ارزش ۱۹۲۶هزار و ۶۵۱میلیارد ریال در ۴۳میلیون و ۱۸هزار و ۵۹۶نوبت در بازار اول؛ ۳۰۲میلیارد و ۹۲۹میلیون سهم به ارزش ۱۶۸۱هزار و ۸۶۷میلیارد ریال در ۴۶میلیون و ۲۲۱هزار و ۷۹۰نوبت در بازار دوم؛ ۷۹میلیون و ۸۰۰هزار برگه به ارزش ۷۷هزار و ۳۲۱میلیارد ریال در ۲۵هزار و ۹۸۷نوبت در بازار بدهی، ۲۱۷میلیون و ۲۰هزار قرارداد به ارزش ۱۹۰۵میلیارد ریال در ۱۱۵هزار و ۶۳۹نوبت در بازار مشتقه و ۲۶میلیارد و ۱۲۶میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۲۷۲هزار و ۵۴۳میلیارد ریال در ۸۲۴هزار و ۳۵۶نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

در این مدت، شاخص بازار اول ۱۴۷ درصد و شاخص بازار دوم ۱۷۴درصد افزایش داشته‌ است.

بازار بدهی

سرمایه گذاران طی هفته منتهی به ۲۳ بهمن ماه، ۰.۹ میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش ۹۳۱ میلیارد ریال را خریداری کردند. این در حالی است که از ابتدای سال تا کنون ۷۹.۸ میلیون برگه به ارزش ۷۷ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال خریداری شده است.

بازار مشتقه

در بازار مشتقه نیز طی هفته منتهی به ۲۳ بهمن ماه ۰.۲۴ میلیون قرارداد به ارزش ۷۵ میلیارد ریال خریداری شده است. از ابتدای سال، سرمایه گذاران تعداد ۲۱۷.۰۲ میلیون قرارداد به ارزش یک هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال خریداری کرده اند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا