امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش ۵ هزارتومانی قیمت دام زنده

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه تصویب طرح خرید تضمینی گوشت موجب افزایش ۵ هزارتومانی قیمت دام زنده شد،از تاخیر وزارت صمت در ابلاغ طرح انتقاد کرد.

همچنین بخوانید

سید احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تاکنون دولت خرید تضمینی گوشت از تولیدکنندگان داخلی را شروع نکرده است، گفت: زمانی که این طرح مصوب شد قیمت دام زنده سنگین که در بازار به کیلویی ٢٣ هزار تومان رسیده بود به حدود ٢٧ هزارتومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: این قیمت هنوز ۴ هزار و ٧٠٠ تومان با نرخ تمام شده تولید فاصله دارد.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور ادامه داد: متأسفانه مسئولان وزارت صمت به دلیل اینکه توانایی کنترل بازار را ندارند و نگران هستند که قیمت گران شود هنوز خرید گوشت را به شرکت پشتیبانی امور دام ابلاغ نکردند این در حالی است که دامداران در زیان هستند و ادامه روند فعلی روی تولید در سال آینده تأثیر گذار خواهد بود.

مقدسی با بیان اینکه محدود کردن صادرات در شرایط فعلی تأثیری روی بازار ندارد، گفت: به گفته خود مسئولان تا برج ٩ امسال ١١٧ هزارتن گوشت وارد شده که چندین برابر نیاز بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کره، اظهار داشت: این اتفاق بسیار خوبی بود چراکه بیش از نیاز کره وارد می‌شد و تولیدکنندگان داخلی قادر به رقابت با آن نبودند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا