بین الملل

آمریکا تعرفه واردات هواپیما از اروپا را بالا برد

دولت آمریکا اعلام کرد تعرفه واردات هواپیما از اروپا را از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش خواهد داد. این اقدام تنش‌های بین اروپا و آمریکا در اختلاف آنها بر سر یارانه هواپیما را تشدید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد تعرفه واردات هواپیما از اروپا را از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش خواهد داد. این اقدام تنش‌های بین اروپا و آمریکا را در مساله اختلاف ۱۶ ساله آنها بر سر یارانه هواپیما، تشدید کرد.

دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد درها برای دستیابی به توافق از طریق مذاکره با اتحادیه اروپا بر سر این مساله، همچنان باز است. اما در صورتی که اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای وضع کند، این تصمیم مورد تجدیدنظر قرار خواهد گرفت.

افزایش تعرفه‌های واردات هواپیما به آمریکا از ۱۸ مارس اجرایی خواهد شد.

ایرباس در بیانیه‌ای در واکنش به این اقدام آمریکا اعلام کرد: به مذاکره با مشتریان آمریکایی خود برای کاهش دادن تأثیر این تعرفه‌ها تا حد امکان، ادامه خواهد داد و امیدوار است دفتر نماینده تجاری آمریکا موضع خود را تغییر دهد.

ایرباس در ادامه گفت: تصمیم دفتر نماینده تجاری آمریکا درخواست‌های بسیاری از ایرلاین‌های آمریکایی را نادیده گرفته است که این بار دیگر تاکید می‌کند در نهایت ایرلاین‌های آمریکا و جامعه مسافران آمریکا باید این تعرفه‌ها را پرداخت کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا