بانکبانک و بیمهبین الملل

کدام بانک‌های ایتالیایی برای حساب‌های ایرانیان محدودیت ایجاد کرده‌اند؟

برخی از بانک‌های ایتالیایی در روزهای اخیر محدودیت هایی برای ایرانیان مقیم این کشور ایجاد کرده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی، پس از اعمال محدودیتهای بانکی بر حساب های ایرانیان مقیم مالزی، این بار خبرهای مشابهی از ایتالیا به گوش می رسد. البته آن طور که شبکه خبری یورونیوز گزارش داده است، این محدودیت ها به خاطر تحریم‌های آمریکا وضع شده‌اند و هیچ بانکی در نامه خود به موضوع FATF اشاره نکرده است.

۱- بانک ING

این بانک که مقر اصلی آن در شهر آمستردام هلند قرار دارد، در شعب ایتالیایی خود محدودیت هایی روی حساب های ایرانیان مقیم ایتالیا وضع کرده است. البته طبق گفته منابع آگاه، این بانک از چند ماه قبل با ارسال نامه‌ای به مشتریان ایرانی خود از آنها خواسته است که مدارک لازم در خصوص منابع درآمدی خود و هم‌چنین تراکنش‌های بانکی را ارائه دهند.

۲- بانک اینتنسا سان پائولو

این بانک در سال ۲۰۱۴ و از ادغام دو بانک ” بانکا اینتسا” و ” سان پائولو آی ام آی” ایجاد شد و مقر اصلی آن در شهر تورین ایتالیا قرار دارد. بسیاری از دانشجویان و شاغلین ایرانی دارای کارت اقامت کاری ایتالیا در این بانک که که بزرگ ترین بانک ایتالیایی از نظر سرمایه و دومین بانک بزرگ این کشور از نظر دارایی است حساب دارند. این بانک نیز از مشتریان ایرانی خود خواسته است اسناد مربوط به شغل و منبع درآمدی خود را ارائه دهند.

حسین، یکی از ایرانیان مقیم میلان در همین رابطه به یورونیوز گفت: چند روز پیش یک نامه از طرف بانک  به دستم رسید که اعلام کرده بود دو روز برای بستن حسابم مهلت دارم. وی گفته است این بانک هیچ اشاره ای به دلیل تصمیم خود نکرده اما احتمالا ملیت وی در این خصوص تاثیرگذار بوده است. وی اکنون به دنبال کمک گرفتن از سفارت ایران است.

نینا یک ایرانی دیگر مقیم ایتالیا نیز گفت: وقتی به بانک رفتم تا دلیل این تصمیبم را بدانم بدون معطلی به من گفتند که به خاطر ملیت من است و این تصمیم را بانک مرکزی ایتالیا گرفته است.

۳- بانک فینه کو

این بانک که در سال ۱۹۹۹ میلادی تاسیس شده یکی از زیرمجموعه های بانک “یونی کردیت” است و در حوزه خدمات بانکداری آنلاین تخصص دارد. به گفته مریم، یک ایرانی که ۱۵ سال است در ایتالیا زندگی می کند، فینه کو نیز یکی دیگر از بانک هایی است که برای ایرانیان محدودیت ایجاد کرده است و امکان باز کردن حساب به آن ها را نمی‌دهد.

۴- کاریگ بانک

یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های ایتالیا و جهان که در سال ۱۴۸۳ در جنوا تاسیس شد و اکنون بیش از ۵۰۰ شعبه در ایتالیا دارد. به گفته یک شهروند ایرانی ۳۳ ساله به نام سپهر، این بانک به وی اطلاع داده که مجبور شده است بنا بر دستور مقامات بالا دستور بستن حساب های بانکی وی را مسدود کنند.

بسیاری از بانک‌های اروپا در سال های اخیر به دلیل آن چه توسط واشنگتن نقض تحریم های ایران دانسته شده، جریمه شده‌اند. در سال ۲۰۱۲ بانک ” آی ان جی” هلند به دلیل نقض تحریم‌های کوبا و ایران ۶۱۹ میلیون دلار جریمه شد. بانک ” بی ان پی پاری با” فرانسه نیز در سال ۲۰۱۴ به دلیل مشابه ۶.۵ میلیارد یورو جریمه شد که یکی از سنگین ترین جریمه‌های تاریخ یک بانک توسط آمریکا به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا