بین الملل

دفاع رئیس‌جمهور ونزوئلا از عملکرد ارزی دولت!

نیکلاس مادورو گفت دولتش برای مقابله با بحران ارزی کار درستی را انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، نیکلاس مادورو با بیان این که ونزوئلا در میانه یک جنگ ارزی سخت قرار دارد از تصمیمات اخیر دولتش برای کاستن از بحران ارزی دفاع کرد و گفت که دولت کار درستی را انجام داده است. پیش‌تر دولت ونزوئلا اعلام کرده بود از هر کس که بر حسب ارزهای خارجی معامله انجام دهد مالیات دریافت خواهد کرد و شهروندان بهتر است مبادلات خود را بر حسب بولیوار انجام دهند.

نیکلاس مادورو که پیش‌تر نیز آمریکا را متهم به راه انداختن جنگ اقتصادی بر علیه ونزوئلا کرده بود در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز مبنی بر وجود رانت در توزیع منابع ارزی گفت با تغییرات صورت گرفته در مدیریت منابع ارزی، نفس تازه ای وارد اقتصاد ونزوئلا شده است.

همچنین بخوانید

پیش تر خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود ذخایر ازری ونزوئلا به کمتر از یک میلیارد دلار رسیده است و بانک های خارجی با درخواست این کشور برای انتقال ذخایر طلای بانک مرکزی به داخل ونزوئلا به بهانه تحریم های آمریکا مخالف می کنند. در هفته های اخیر روند کاهش ارزش بولیوار در برابر ارزهای خارجی و به ویژه دلار تشدید شده است و بسیاری از شهروندان برای حفظ ارزش پول خود در مبادلات از دلار و سایر ارز های خارجی استفاده می‌کنند.

اکنون اقتصاد ونزوئلا برای ششمین سال متوالی کوچک می‌شود و رشد اقتصادی منفی ۳۵ درصدی آن در سال گذشته به عنوان بیشترین کاهش رشد اقتصادی در بین کشورهای جهان به ثبت رسید. این کشور هم چنین با پدیده ابرتورم مواجه است که باعث می‌شود تا بولیوار روز به روز بی‌ارزش تر شود.

مادورو هم چنین ضمن تاکید بر آمادگی دولت برای مقابله با تحریم ها گفت که در برابر جنگ اقتصادی آمریکا رویکرد اقتصاد مقاومتی را اتخاذ کرده ایم.

پیش‌تر گزارش شده بود که مردم ونزوئلا به تدریج در حال کنار گذاشتن بولیوار هستند و اکنون در بسیاری از شهرهای ونزوئلا پزشکان، بازرگانان و فروشندگان کالا تنها دلار، پزوی کلمبیا، رئال برزیل و یا یورو را قبول می‌کنند و از پذیرفتن بولیوار امتناع می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا