بورسبورس اوراق

سود یکساله "پکویر" به ۳۲۷ریال رسید

شرکت کویر تایر در صورت های مالی ۱۲ماهه خود اعلام کرد سود هرسهم به ۳۲۷ریال رسیده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از(سنا)، شرکت کویر تایر در صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ سود عملیاتی خود را ۳۰۳میلیارد ریال، سود خالص را ۲۲۹میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۳۳۱میلیارد ریال منتشر کرده است.

این شرکت در یکسال مالی خود توانسته ۲۱هزار و ۲۴۸تن انواع تایر را به ارزش ۴هزار و ۷۹۴میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال به فروش برساند و از این محل سود ناخالص ۸۱۹میلیارد و ۳۹۰میلیون ریال شناسایی کند.

“پکویر” پیش بینی کرده است برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۹ بتواند ۳۰هزار و ۹۱۲تن تایر به ارزش ۸هزار و ۳۴۰میلیارد ریال به فروش برساند.

این شرکت در نظر دارد شرکت های خودرو ساز داخلی را جهت ارایه محصول و بدست آوردن بازار مناسب در منطقه انتخاب کند. همچنین باتوجه به پیش بینی افزایش نرخ ۱۰درصدی مواد اولیه و سایر هزینه ها انتظار می رود بهای تمام شده نسبت به دوره قبل افزایش قابل ملاحظه ای نداشته باشد.

در برآوردی که این شرکت از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۹ دارد، برای کاهش تسهیلات و تامین مالی از سایر روش ها به منظور کاهش هزینه های مالی اقدام خواهد کرد.

“پکویر” در تشریح سایر برنامه های با اهمیت خود اعلام کرد شرکت در تلاش است نسبت به اجرا و تکمیل طرح توسعه ۱۰هزار و ۷۷۷تنی اقدام کند و در نیمه اول سال۹۹ از آن به بهره برداری کند. شایان ذکر است؛ باتوجه به معافیت مالیاتی همچنان شرکت در حال پیگیری و دریافت معافیت است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا