بین الملل

به زودی بحران کرونا را پشت سر می‌گذاریم/ اقتصاد چین قوی‌تر می‌شود

وزیر خارجه چین گفت: کشورش به زودی بحران کرونا را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی ان بی سی، وانگ یی که برای حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد با ابراز اطمینان از توانایی کشورش برای عبور از بحران ایجاد شده، گفت: مطمئن هستیم که اقتصاد چین مجددا و با قدرت بیشتری ظهور خواهد کرد. به زودی تقاضای مصرفی به بازار باز خواهد گشت و رشد اقتصادی ما با سرعت بیشتری از قبل از سر گرفته خواهد شد.

در شرایطی که ویروس کرونا تاکنون جان بیش از ۱۶۰۰ نفر را گرفته است و بیش از ۶۶ هزار نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند، اکنون وزیر خارجه چین تبدیل به نخستین مقام عالی‌رتبه این کشور می‌شود که به خارج سفر کرده است. برخی از کارشناسان اقتصادی نسبت به کاهش شدید رشد اقتصادی چین در سه ماهه نخست امسال در نتیجه شیوع کرونا هشدار داده اند، چرا که اکنون دست کم ۲۰ استان در چین به خاطر جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس به حالت تعطیل درآمده اند.

همچنین بخوانید

وزیر خارجه چین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بنیان های نیرومند در اقتصاد چین گفت: اقتصاد چین در جایگاه خوبی قرار داد و از پس ریسک ها و چالش‌های موجود بر می آید؛ هیچ چیز عوض نشده است.

اخیرا بانک مرکزی چین به حضور خود در بازارهای مالی و ارز شدت بخشیده است و پس از تزریق حدود ۲۴۰ میلیارد دلار به بازار ارز، اکنون این بانک اعلام کرد حدود ۳۰۰ میلیارد یوان ( ۴۰ میلیارد دلار) وام در اختیار کسب و کارهای آسیب دیده قرار خواهد داد. بسیاری از دولت‌های محلی نیز از اتخاذ تدابیر ویژه برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط خبر داده‌اند.

انتظار می رود علاوه بر چین رشد اقتصادی دیگر کشورهای جهان نیز تحت تاثیر قرار گیرد. تاکنون گزارشاتی از ابتلا به کرونا در  ژاپن، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ویتنام، فیلیپین، هند، سنگاپور، نپال، هنگ‌کنگ، ماکائو، کامبوج، مالزی، سری لانکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، روسیه، اسپانیا، بلژیک، فنلاند، سوئد، استرالیا، کانادا، امارات، آمریکا و انگلیس مخابره شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا