امور زیربناییراه و ساختمان

آماده‌باش نیروی راهدارای برای مقابله با سامانه بارشی امروز عصر/ چهارشنبه سامانه بارشی بعدی وارد کشور می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده‌باش و استقرار ۵۵۰۰ راهدار و حدود ۵۰۰۰ دستگاه انواع ماشین ‌آلات راهداری در جاد‌های استا‌ن‌های غرب و شمال غرب کشور برای مقابله با سامانه بارشی که بعد از ظهر امروز وارد کشور می‌شود خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ​عبدالهاشم حسن‌نیا با اشاره به تمهیدات این سازمان برای مقابله با سامانه بارشی که امروز وارد غرب و شمال غرب کشور می‌شود اظهار داشت: حوزه راهداری سازمان به طور کامل در حالت آماده باش برای مواجهه با سخت‌ترین شرایط هستند.

وی افزود:اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، همدان،‌کرمانشاه،‌ ‌گیلان، مازندران، البرز،‌ تهران،‌ لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و غرب اصفهان شامل بارش برف و باران و استان‌های خوزستان و ایلام فقط شامل بارش بارن می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود این سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز یکشنبه وارد نواحی غرب و شمال غرب کشور می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌‌ها تا شامگاه فردا دوشنبه در استان‌های مذکور مستقر باشد و سه شنبه صبح از استان‌های خراسان شمالی،‌ گلستان و خراسان رضوی از کشور خارج شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای با توجه به شرایط آب و هوایی کشور بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای سفر تاکید کرد و گفت: طی روزهای گذشته به رغم اینکه شاهد بارش سنگینی در استان‌های شمال شرق کشور نبودیم اما خودروها به دلیل نداشتن این ملزومات در برف گرفتار شده بودند که به همت راهداران رهایی یافتند.

حسن نیا تصریح کرد: از رانندگان خودروهای سبک و سنگین درخواست می‌شود ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی، از اقدامات پلیس راه در هنگام اعلام انسداد‌ها،‌ همکاری لازم را داشته باشند،‌ زیرا طبق هماهنگی میان دستگاه‌‌های ذی‌ربط، راهداران در حال پاکسازی جاده‌ها از برف و کولاک هستند و ورود خودروها به جاده‌های مسدود شده از سوی پلیس راه باعث گرفتاری آنها در برف، کولاک و ترافیک‌های طولانی مدت می‌شود.

وی یادآور شد: سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای به رغم مشکلاتی مانند فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات راهداری به طور تمام و کمال در کنار مردم ایستاده است و با آماده باش۵۵۰۰ راهدار و استقرارحدود ۵۰۰۰ دستگاه انواع ماشین ‌آلات در جاده‌های استان‌های نام‌برده با انجام اقدامات پیش‌ از بارش،‌ در حین بارش و پس از بارش،‌ آسایش،‌ تردد روان و شرایط مناسب را برای سفرهای زمستانی مردم کشور فراهم کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «برای بالا بردن قدرت مانور راهداران از مردم درخواست می‌شود با پلیس همکاری لازم را دشته باشند» خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی با پلیس راهور ناجا، در زمان تشدید بارش برف و کولاک در جاده‌ها،‌ پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می‌کند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا