امور زیربناییتعاون و اشتغال

سقف زمانی برای دائمی شدن قرارداد کارگران اعلام شد

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداکثر سقف زمانی برای قرارداد موقت در مشاغل غیر مستمر چهار سال شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی اظهار کرد: کارگران جدید و قدیم در مشاغل غیر مستمر پس از ۴ سال فعالیت کارگاه نیروی آن تا پایان فعالیت پروژه دائم می‌شوند، در صورتی که فعالیت کارگاه و یا پروژه‌ای بیش از چهار سال به طول بیانجامد، بعد از چهار سال همه نیروهای به کار گرفته شده اعم از نیروهای جدید و قدیم تا پایان آن پرژه نیروی کار آن دائم تلقی می‌شوند.

وی گفت: از سال ۶۹ که قانون کار به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسیده، متاسفانه تاکنون در این ۲۸ سال «آیین‌نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار» به تصویب نرسیده بود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با آغاز فعالیت محمد شریعتمداری در مسند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این آیین نامه در دولت پیگیری شد که در نهایت به تصویب هیات وزیران رسید.
وی افزود: تمامی کارگران از مزایای قانون کار استفاده خواهند کرد و از امنیت شغلی بهره‌مند خواهند شد.
شاکرمی با اشاره به تعداد کارگران مشمول این آیین‌نامه اظهار کرد: نزدیک به ۲ میلیون نفر در کشور مشمول این مصوبه هیات دولت می‌شوند.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: آیین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار پس از ۲۸ سال برای امنیت شغلی کارگران به تصویب رسیده است، و نظر کارفرمایان در این آیین نامه برای فعالیت پروژه یا کارگاه که برای ماموریت خاصی فعالیت می‌کنند به بیش از ۵ سال بود و کارگران کمتر از سه سال که در نهایت با نظر دولت با فعالیت بیش از ۴ سال موافقت شد آیین نامه به تصویب هیات دولت رسید.
 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا