بین الملل

تدابیر اقتصادی ویژه در ژاپن و نیوزلند برای مقابله با کرونا

وزیر اقتصاد ژاپن اعلام کرد کشورش آماده اتخاذ اقدامات بیشتر برای تقویت رشد اقتصادی است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد ژاپن با اشاره به پیامدهای منفی ویروس کرونا بر اقتصاد و صنعت گردشگری این کشور گفت که دولت در صورت لزوم آماده برداشتن گام های لازم برای تقویت رشد اقتصادی است. وی با بیان این که دولت امیدوار است رشد اقتصادی به تدریج بهبود یابد گفت برای مقابله با پیامدهای کرونا هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی اقدام خواهیم کرد.

هوراهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن نیز با تاکید بر تداوم روند اعمال نرخ بهره منفی در نظام بانکی سومین اقتصاد بزرگ جهان گفت که اگر مشخص شود ویروس کرونا ریسک موثری بر رشد اقتصادی ژاپن خواهد بود، در اتخاذ سیاست های محرک بیشتر تردید نخواهد کرد. وی که در مصاحبه با روزنامه ” سانکی” ژاپن سخن می گفت ویروس کرونا را یک نااطمینانی بزرگ بر سر راه اقتصاد ژاپن خواند و افزود: اگر این روند ادامه یابد نیازمند بازنگری در سیاست‌های حوزه پولی خواهیم بود و قطعا این کار را خواهیم کرد.

همچنین بخوانید

از سوی دیگر جاکیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزلند با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در منطقه شرق آسیا گفت که دولت پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی را در سال جاری به دو تا ۲.۵ درصد کاهش داده است. پیش‌تر دولت نیوزلند پیش بینی کرده بود اقتصاد نیوزلند امسال رشد ۲.۲ تا ۲.۸ درصدی را تجربه کند. آردرن که در یک کنفرانس خبری حضور یافته بود افزود که انتظار می‌روند روند رشد اقتصادی از نیمه دوم امسال به حالت عادی خود بازگردد.

لازم به ذکر است که تاکنون گزارشاتی از ابتلا به کرونا در  ژاپن، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ویتنام، فیلیپین، هند، سنگاپور، نپال، هنگ‌کنگ، ماکائو، کامبوج، مالزی، سری لانکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، روسیه، اسپانیا، بلژیک، فنلاند، سوئد، استرالیا، کانادا، امارات، آمریکا و انگلیس مخابره شده است. بانک مرکزی چین برای مقابله با پیامدهای منفی کرونا تاکنون حدود ۲۷۰ میلیارد دلار ارز به بازارهای مالی تزریق و از ارائه یک بسته بزرگ وام ۳۰۰ میلیارد یوانی به کسب و کارهای کوچک و متوسط چینی خبر داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا