ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

انتقاد شدید نانسی پلوسی از همکاری با هواوی

نانسی پلوسی به تازگی از همکاری کشورها و شرکت‌های مختلف با هواوی به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا به تازگی در اظهاراتی جدید از همکاری کشورها و شرکت های مختلف با شرکت چینی هواوی به شدت انتقاد کرده است.

وی در این سخنان مدعی شده است که همکاری کشورها و شرکت های مختلف با هواوی به منزله انتخاب دیکتاتوری و ترجیح آن به دموکراسی به شمار خواهد آمد.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش CNBC، هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یکی دو سال اخیر از سوی رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع و محدود کرده اند.

با اینکه شرکت هواوی تمامی اتهامات مربوطه را بارها رد و تکذیب کرده است، اما به نظر می‌رسد که دولت‌های متعددی علی‌الخصوص ایالات متحده آمریکا بر عدم همکاری با آن اصرار می‌ورزد.

به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، آخرین اظهارات پلوسی در مورد هواوی یکی از معدود مواردی است که هم راستای نظر و عقیده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور بوده و گفته شده است.

در ادامه سخنان خود افزود: همکاری با هواوی بدون شک برای امنیت ملی کشور ما { ایالات متحده آمریکا } بسیار گران تمام خواهد شد و این آن چیزی نیست که ما بخواهیم.

وی این نکته را یادآور شد و تاکید کرد : همه چیز سود و منفعت مالی نیست بلکه انتخاب ارزش ها و معیارهای درست برای همکاری با شرکت های تکنولوژی و مخابراتی است که در راستای حفاظت از حریم خصوصی کاربران تلاش می کند. در واقع همکاری با این شرکت چینی به منزله انتخاب دیکتاتوری و ترجیح آن بر دموکراسی خواهد بود.

پیشتر بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده بودند که عدم همکاری کشورهای مختلف با هواوی که هم اکنون بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات و زیرساخت های مربوط به شبکه ۵G به شمار می رود، آنها را با ضرر و زیان های مالی متعددی مواجه کرده و آنها را در این حوزه از سایر کشورهای جهان عقب خواهد انداخت. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا