امور زیربناییراه و ساختمان

هیچ کشوری در تولید شناورهای تندور و پرسرعت به‌پای ایران نمی‌رسد

وزیر راه و شهرسازی معتقد است که هیچ کشوری در تولید شناورهای تندور و پرسرعت به‌پای ایران نمی‌رسد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های کشور با بیان اینکه این هم‌گرایی و هم افزایی‌ها تلاشی برای بهبود در روند پیشرفت است، گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب همه کشورها وقتی به دریا رسیده‌اند پیشرفت کردند، این در حالی است که ما به دریا رسیدیم متوقف شدیم اما تلاش ما این است که این تابو را بشکنیم و روند توسعه دریامحور را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: اگر دنبال مقاوم‌سازی اقتصاد هستیم ثروت بی‌انتهایی در بخش دریایی با پول سواحل ۵۸۰۰ کیلومتر در ایران وجود دارد و باید از این ظرفیت بی‌نظیر استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علیرغم اینکه سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در بخش دریا انجام شده اما برای پیشرفت آن کمکی نکردیم، گفت: در بخش سیگیل باید تلاش‌ها را بیشتر کنیم و سهم از بازار بگیریم، نه اینکه بازار خودمان را در اختیار دیگران قرار دهیم.

اسلامی تاکید کرد: شرایط رکود تحریم همواره برای ما فرصت بوده و هیچ‌وقت تحریم را یک تهدید ندانستیم چراکه تحریم‌ها باعث شده بسیاری از فرصت‌های ما شکوفا شود.

وی با بیان اینکه پرسرعت‌ترین شناورهای دریایی در اختیار ایران است، گفت: هنوز هیچ کشوری نتوانسته در تولید شناور پرسرعت به ایران برسد.

اسلامی با بیان اینکه مردمی‌کردن دریا برای بهبود وضعیت دریانوردان اقدام درستی است، گفت: در حوزه ساخت شناورها در داخل کشور ۳۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که این علامت بسیار خوبی است و باید به آن امیدوار بود.

وی افزود: یکی از مهمترین بخش‌های صنعت دریایی گردشگری است که می‌توانیم در سواحل جنوبی و شمالی از این ظرفیت استفاده کنیم و مردم باید سفر دریایی را در ایران تجربه کنند و نه اینکه برای تجربه این نوع گردشگری به خارج از کشور بروند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توسعه بنادر کوچک تاکید کرد: سرمایه گذاری در کرانه‌ها باعث ایجاد تولید بار و افزایش ظرفیت‌ها می‌شود که در نهایت به تولید ثروت برای مردم آن منطقه منجر خواهد شد.

وی افزود: در این حوزه ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به قرارداد رسیده که باید روند اجرای کار در این بخش توسعه دهیم.

اسلامی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیون تن بار سالانه در جاده‌ها و راه‌آهن جابجا می‌شود، گفت: با فعال‌سازی بنادر کوچک می‌توانیم در  ایجاد ارزش افزوده نقش جدی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ایجاد طرح جامع لجستیک و ایجاد پایانه یک پارچه و به‌دنبال ایجاد نظام بهینه در ترانزیت بار می‌تواند منجر به رونق اقتصاد شود.

اسلامی همچنین درباره افزایش سرمایه‌گذاری سازمان بنادر در بخش توسعه بندرها گفت: ۳۲ درصد گردش مالی سازمان بنادر صرف سرمایه‌گذاری در توسعه بنادر شده که این عدد نشان از پویایی و رشد پایدار است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا