صنعت، معدن، تجارت

گلایه فعالان اقتصادی از کالاهای مانده در گمرکات

رئیس اتاق بازرگانی تهران با ابراز گلایه فعالان اقتصادی از کالاهای مانده در گمرکات گفت: متاسفانه دولت تصمیم‌گیری می‌کند؛ ولی این تصمیمات دیرهنگام خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت در بسیاری از موارد، دیرهنگام تصمیم می‌گیرد، نمونه این ورود دیرهنگام دولت را در ترخیص خودروهای وارداتی دانست و گفت: روند ترخیص خودروهای وارداتی با مصوبه جدید هیات دولت آغاز شده، اما متاسفانه در بسیاری از موارد از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر اقلام، هنوز هم رسوب کالا در گمرکات وجود دارد.

وی افزود: بیش از ده ماه است که محصولات آرایشی و بهداشتی در گمرکات مانده است و علیرغم پیگیری‌های دولت، همچنان مشکلات پابرجا است؛ ضمن اینکه کالاهای زیادی هستند که به سرنوشت همین اقلام دچار شده و در گمرکات باقی مانده اند.

به گفته خوانساری، به خاطر کمبود بودجه دولت، فشارهایی از بابت تامین اجتماعی و مالیات به بنگاههای اقتصادی وارد می شود که این موارد تاثیر منفی در محیط کسب و کار کرده و آنها را نیز دچار مشکل می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: اگر اکنون فرصت جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم نیست، فضای کسب و کار را نیز برای سرمایه گذاران داخلی نامساعد کنیم.

وی تصریح کرد: هزینه آلودگی هوا بالغ بر ۸ میلیارد دلار در روز برآورد شده است که عمدتا کشورهای چین، آمریکا و هند بیشترین زیان را می‌بینند؛ این در حالی است که در چین بالغ بر ۱.۸ میلیون نفر در سال، در هند ۱ میلیون نفر و در کل دنیا ۴.۵ میلیون نفر در دنیا تلفات به ثبت رسیده است.

به گفته خوانساری، در گذشته نگاه به بخش خصوصی مثبت نبود؛ به همین دلیل باید در اقشار مختلف مردم، نفوذ را داشته باشیم؛ به همین دلیل تلاش کرده‌ایم که با ایفای مسئولیت‌های اجتماعی کار را پیش بریم.

وی از فعالان اقتصادی درخواست کرد تا در رسانه های مجازی نقش جدی را داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا