بین الملل

نابودی گسترده اسکناس در چین برای مقابله با کرونا!

بانک مرکزی چین برای مقابله با کرونا روش دردناکی را انتخاب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی ان ان، بانک مرکزی چین با هدف مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا در سطح این کشور اعلام کرد که در نظر دارد تا با جمع آوری اسکناس‌های آلوده، آن ها را شستشو و در صورت لزوم امحا کند. به گفته این بانک، اسکناس‌ها در کنار ساختمان های عمومی، آسانسورها و وسایل نقلیه جزو اصلی‌ترین راه های انتقال ویروس کرونا هستند و به دلیل گستردگی تماس مردم با آن‌ها، باید پاکیزه بمانند.

طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی چین، همه بانک‌ها باید پیش از تحویل وجه نقد به مشتریان آن‌ها را ضد عفونی کرده و دست کم یک هفته قبل از تحویل به مشتریان خود با استفاده از حرارت و اشعه ماورا بنفش، ویروس‌های آن را از بین ببرند. هم‌چنین اسکناس‌های بسیار آلوده باید سوزانده و نابود شوند.

همچنین بخوانید

هم‌چنین بانک مرکزی برای کاستن از سرعت تکثیر بیماری تنها در ماه ژانویه چهار میلیارد قطعه اسکناس جدید را چاپ و روانه بازار کرد تا جایگزین اسکناس‌های قدیمی شوند که بخش بسیار بزرگی از این اسکناس‌ها به ووهان یعنی کانون شیوع ویروس کرونا فرستاده شده است.

بانک مرکزی چین هم‌چنین با صدور بیانیه ای از مردم این کشورخواسته است تا حد امکان از ابزارهای پرداخت الکترونیکی استفاده کنند و فعلا وجه نقد را کنار بگذارند. این بانک اقدامات اخیر را در راستای عمل به تعهدات نظام مالی و بانکی برای مهار بیماری ویروسی جدید عنوان کرده است.

اکنون دست کم در ۲۷ کشور از هر پنج قاره جهان ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. بیش از ۷۱ هزار نفر به این ویروس مبتلا و بیش از ۱۷۷۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

پیش‌تر بسیاری از شرکت های بزرگ چینی که دارای کارکنان زیادی هستند نیز از نیروهای خود خواسته بودند تا در خانه بمانند و از آنجا کار کنند مساله ای که احتمالا بزرگ ترین تجربه کار در خانه طی سال های اخیر در جهان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا